برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

اردوغان: کسانی که از ما انتقاد می‌کنند حامی تروریست‌ها هستند

منبع
فارس
بروزرسانی
اردوغان: کسانی که از ما انتقاد می‌کنند حامی تروریست‌ها هستند

فارس/ رئيس‌جمهور ترکيه با انتقاد از حمايت‌ کشورهاي غربي از سازمان‌هاي تروريستي، انتخابات رياست‌جمهوري سال 2023 در کشورش را نقطه عطف تاريخي توصيف کرد.

اردوغان طي سخنراني در جمع اعضاي حزب عدالت‌وتوسعه گفت: «ما در حال انجام اصلاحات لازم براي خيزش قدرتمند اقتصادي هستيم، ما سياست‌هايي را اجرا مي‌کنيم که آنها را با عزم و جديت تدوين کرديم. ما در حال بسيج تمام پتانسيل‌هاي کشورمان با رويکرد تمرکز بر سرمايه‌گذاري، توليد، رشد، اشتغال‌زايي و صادرات هستيم».
به نوشته خبرگزاري «آناتولي»، وي ادامه داد: «البته که تمام انتخابات‌ها مهم هستند اما انتخابات ۲۰۲۳، يک نقطه عطف تاريخي براي کشور ما خواهد بود».
اردوغان در واکنش به اظهارات کشورهاي اروپايي عليه ترکيه، تصريح کرد: «کساني که از کشور ما در موضوعات آزادي و حقوق بشر انتقاد مي‌کنند، زماني که خودشان با کوچکترين سختي‌ها مواجه شدند به نژادپرستانه‌ترين روش‌ها و اقدامات روي آوردند... آنها از سازمان‌هاي تروريستي در ديگر مناطق جهان حمايت مي‌کنند».
رئيس‌جمهور ترکيه همچنين افزود: «اين يک واقعيت است که با افزايش قدرت منطقه‌اي و جهاني ما، فشارها و ستيزه‌جويي‌ها عليه ترکيه نيز بيشتر شده است».
پيش از اين، سران اتحاديه اروپا به ترکيه شديداََ هشدار دادند در صورتي که دست از «حفاري‌هاي غيرقانوني» در شرق مديترانه برندارد، با تحريم‌هاي سختي مواجه خواهد شد.
همچنين دادگاه حقوق بشر اروپا چند هفته پيش خواستار آزادي «صلاح‌الدين دميرتاش» رئيس حزب کُرد «دموکراتيک مردمان» ترکيه از زندان شده بود.
با اين حال اردوغان پيشتر درباره موضوع اسلام‌هراسي در کشورهاي اروپايي گفته بود: «تنفر ضد اسلامي نه تنها جان ۶ ميليون مسلمان در اروپا را تهديد مي‌کند، بلکه به حفره سياهي در ارزش‌هاي اروپايي بدل شده است»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره