logo

هشدار «اف‌بی‌آی» درباره رخنه طرفداران ترامپ در میان نیروهای امنیتی

منبع
فارس
بروزرسانی
هشدار «اف‌بی‌آی» درباره رخنه طرفداران ترامپ در میان نیروهای امنیتی

فارس/ «اف بي آي» در گزارشي محرمانه در خصوص احتمال رخنه و نفوذ طرفداران راست‌افراطي جنبش غيرمتعارف «کيو-اِنان» در ميان نيروهاي گارد ملي آمريکا در مراسم تحليف رياست‌جمهوري بايدن هشدار داد.

روز دوشنبه هفته جاري، «اف بي آي» در گزارشي اطلاعاتي به نيروهاي امنيتي هشدار داد که طرفداران جنبش حاشيه‌اي و غيرمتعارف «کيو-اِنان» ظاهراً قصد دارند در روز مراسم تحليف رياست‌جمهوري «جو بايدن»، با جازدن خود به عنوان نيروهاي گارد ملي آمريکا، در مراسم تحليف در «واشنگتن دي سي» رخنه کنند.

طبق گزارش شبکه «بي بي سي»، کيو-اِنان، يک تئوري توطئه فراگير و بي‌اساس است که تأکيد دارد که «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا در حال جنگ با نخبگان شيطان‌پرستي است که کودکان را آزار جنسي مي‌دهند و در دولت و بازار و رسانه‌ها رخنه کرده‌اند.

پيروان اين جنبش بر اين باورند که در نهايت اين مبارزه به يک روز حساب ختم مي‌شود که در آن افرادي چون «هيلاري کلينتون» دستگير و اعدام مي‌شوند.

روزنامه آمريکايي «واشنگتن‌پست» که به نسخه‌اي از گزارش اطلاعاتي اف بي آي دست يافته است گزارش کرد که مأموران اف بي آي در گزارش خود هشدار داده‌اند که پيروان جنبش‌هاي کيو-اِنان و «گرگ‌هاي تنها» که برخي از آنها در شورش‌هاي ۶ ژانويه (۱۷ دي ماه) در کنگره حضور داشتند، قصد دارند براي مراسم تحليف بايدن به واشنگتن دي سي بروند.

اف بي آي همچنين اعلام کرده است که افرادي را تحت نظر دارد که نقشه مکان‌هايي در پايتخت ايالات متحده را دانلود و به اشتراک گذاشته‌اند و درباره چگونگي استفاده از اين نقشه‌ها براي اخلال در امنيت مراسم تحليف بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

در گزارش اطلاعاتي اف بي آي دقيقاً به توطئه‌ حمله به مراسم تحليف مشابه با شورش ششم ژانويه در کنگره آمريکا هيچ اشاره‌اي نشده است.

طبق اين گزارش، اف بي آي در گزارش خود بشدت يا اعتبار تهديدات پيروان کيو-اِنان هيچ اشاره‌اي نکرده است اما به اظهارات هفته گذشته «کريستوفر ري» مدير اف بي آي اشاره کرده است.

ري هفته گذشته در خصوص افزايش تهديدات عليه مراسم تحليف رياست‌جمهوري بايدن گفت: «ما در حال رصد تمامي سرنخ‌هاي موجود هستيم، خواه درخواست براي اعتراض مسلحانه و تهديدات بالقوه‌ نشأت گرفته از ورود غيرقانوني به کنگره در ششم ژانويه باشد، خواه، ديگر انواع تهديداتي بالقوه‌ عليه مراسم تحليف و يا ديگر اهداف در مکان‌هاي مختلف باشد. بنابراين ما با تمامي شرکاي خود در اين زمينه در ارتباط هستيم».

سرويس مخفي ايالات متحده که مسئوليت تأمين امنيت مراسم تحليف را برعهده دارد در بيانيه‌اي به پايگاه اطلاع‌رساني هيل اعلام کرد که اين سازمان «تمامي تهديدات را جدي مي‌گيرد و همچنان بر اساس اطلاعات مربوطه که در اختيار جامعه اطلاعاتي قرار گرفته است به همکاري با ديگر شرکاي فدرال، ايالتي و محلي و نظامي براي محافظت از پنجاه و نهمين مراسم تحليف ادامه مي‌دهد».

طبق اين گزارش، اف بي آي به درخواست هيل براي اظهارنظر درباره اين گزارش پاسخ نداد.

در بحبوحه افزايش نگراني‌ها از وقوع يک حمله ديگر مشابه شورش‌هاي کنگره که به مرگ پنج نفر منجر شد، هزاران نيروي گارد ملي آمريکا در يک هفته گذشته به سمت پايتخت آمريکا روانه شده‌اند تا امنيت مراسم تحليف رياست‌جمهوري بايدن را تأمين کنند.

خبرگزاري آسوشيتدپرس روز يکشنبه هفته جاري گزارش کرد که اف بي آي از ترس يک حمله از سوي نيروهاي خودي به مراسم تحليف، تمامي ۲۵ هزار نيروي گارد ملي که روانه واشنگتن دي سي شده‌اند را تحت نظر گرفته است.

طبق اين گزارش، تاکنون بيش از يکصد نفر در ارتباط با شورش‌هاي کنگره بازداشت شده‌اند که شامل اعضاي نيروهاي امنيتي و پرسنل سابق نظامي آمريکا نيز مي‌شوند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره