برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

جایزه اف‌بی‌آی برای یافتن عاملان بمب‌گذاری در واشنگتن

منبع
فارس
بروزرسانی
جایزه اف‌بی‌آی برای یافتن عاملان بمب‌گذاری در واشنگتن

فارس/ پليس فدرال آمريکا اعلام کرد در ازاي دريافت اطلاعاتي که به دستگيري و محاکمه عامل يا عاملان جاسازي بمب‌هاي لوله‌اي در واشنگتن در روز حمله به کنگره منتهي شود، 75 هزار دلار جايزه پرداخت مي‌کند.

به گزارش وبگاه خبري «هيل» وابسته به کنگره آمريکا، اف‌بي‌آي با اعلام افزايش مبلغ جايزه (مبلغ جايزه ابتدا ۵۰ هزار دلار تعيين شده بود)، افزود اين پول را در ازاي اطلاعاتي که به کشف محل حضور، بازداشت و محاکمه فرد يا افراد مسئول در جاسازي بمب‌هاي لوله‌اي در واشنگتن در روز ششم ژانويه منتهي شود، پرداخت خواهد کرد.

اف‌بي‌آي و اداره فدرال مقابله با «الکل، دخانيات، سلاح گرم و مواد منفجره» آمريکا (اي‌تي‌اف) با گذشت بيش از دو هفته، همچنان در حال جستجو براي يافتن دستکم يک نفر در ارتباط با جاسازي اين بمب‌ها هستند که خارج از مقرهاي کميته ملي جمهوري‌خواه و دموکرات در واشنگتن کشف شدند. تاکنون مقامات فدرال ده‌ها نفر را که در حمله به کنگره مشارکت داشتند دستگير کرده‌اند.
کنگره آمريکا روز ششم ژانويه (هفدهم دي) در حال شمارش آراء مجمع گزينندگان (الکترال کالج) براي تأييد نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمريکايي به نتيجه رأي‌گيري در ايالت آريزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آميز برگزار کنند و خود نيز در ميان آن‌ها به سخنراني پرداخت.
اندکي بعد، حاميان ترامپ در جمعيت بسيار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگير شدن با نيروهاي امنيتي، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌هاي مختلف آن باز کردند. در جريان اين حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمي شدند.
در پي اين حوادث و از بيم تکرار آن، مراسم تحليف «جو بايدن» رئيس‌جمهور جديد آمريکا در روز اول بهمن در فضايي کاملاً امنيتي و با استقرار ۲۵۰۰۰ نظامي گارد ملي در واشنگتن دي سي پايتخت آمريکا برگزار شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar