برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آمریکا سامانه گنبد آهنین در کشورهای عربی مستقر می‌کند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آمریکا سامانه گنبد آهنین در کشورهای عربی مستقر می‌کند

ايسنا/ منابع عبري از موافقت رژيم صهيونيستي با استقرار سامانه‌هاي پدافندي "گنبد آهنين" در چند کشور عرب حوزه خليج فارس خبر دادند.

روزنامه عبري زبان هاآرتص نوشت که آمريکا به زودي استقرار سامانه‌هاي گنبد آهنين را در پايگاه‌هايش در کشورهاي عرب حوزه خليج فارس و برخي کشورهاي خاورميانه و اروپا پس از اعلام موافقت رژيم صهيونيستي آغاز مي‌کند.

طبق اين گزارش، موافقت رژيم صهيونيستي با استقرار سامانه‌هاي مذکور در کشورهاي عرب حوزه خليج فارس پس از عادي سازي روابط با بحرين و امارات و معامله تسليحاتي آمريکا با امارات و عربستان صورت گرفته است.

هاآرتص در ادامه گزارش داد که وزارت جنگ رژيم صهيونيستي دومين سکوي سامانه گنبد آهنين را سه هفته پيش به وزارت دفاع آمريکا تحويل داده است.

در همين حال، منابع وزارت جنگ رژيم صهيونيستي گفتند که آمريکايي‌ها سامانه‌هاي گنبد آهنين را تحويل گرفته‌اند و موافقت مقامات اين رژيم را براي استقرار اين سامانه‌ها در پايگاه‌هايشان در شماري از کشورها، به ويژه کشورهاي منطقه خاورميانه، اروپا و خاور نزديک کسب کرده‌اند.

طبق گزارش اين رسانه، مقامات رژيم صهيونيستي اسامي کشورهايي که قرار است اين سامانه‌ها در پايگاه‌هاي آنها مستقر شود را فاش نکردند.

هاآرتص در ادامه به نقل از مقامات رژيم صهيونيستي نوشت که علي‌رغم استقرار سامانه‌هاي مذکور، نيروهايي نيز در کشورهاي منطقه اروپاي شرقي مستقر خواهند شد، چراکه آمريکا نگران تهديد روسيه براي نيروهاي خود و زيربناهاي راهبردي در اين منطقه است.

مقامات رژيم اشغالگر درحالي نام کشورهاي مقصد سامانه‌هاي مذکور را اعلام نکرده‌اند که سپتامبر ۲۰۱۸ يک رسانه سعودي اعلام کرد، عربستان قراردادي را براي خريد سامانه‌هاي گنبد آهنين از رژيم صهيونيستي به واسطه آمريکا امضا کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره