برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

روزنامه‌نگاران زن وارد کاخ سفید می شوند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
روزنامه‌نگاران زن وارد کاخ سفید می شوند

ايرنا/ رسانه‌هاي خبري آمريکا درجهت بازتاب انتصابات متعادل جنسيتي در کابينه جو بايدن رئيس‌جمهوري اين کشور، زنان را به هدايت پوشش اخبار کاخ سفيد گماشته‌اند.

به گزارش روزنامه گاردين، از زمان برگزاري مراسم تحليف بايدن در هفته گذشته، شبکه هاي سي ان ان، اي بي سي، سي بي اس، ان بي سي، تلويزيون پي بي اس و روزنامه واشنگتن پست وظايف مهم گزارش دهي را به زنان واگذار کرده اند.
نکته قابل توجه در اين زمينه انتخاب زنان رنگين پست در اين پست هاست، از جمله «آميچه آلسيندور» از شبکه پي بي اس و «کريستن ولکر» از شبکه ان بي سي که چندي پيش اولين زن سياهپوستي نام گرفت که مناظره رياست جمهوري در حدود ۳۰ سال را اداره کرد.
آلسيندور به سي ان ان گفت: واضح است که گوناگوني در همه اشکال از جمله جنسيت و نژاد براي روايت داستان نسل ما به دقيق ترين و منصفانه ترين شکل، ضروري است.
«کلي گُف» مفسر سياسي آمريکا نيز به نشريه آبزرور گفت: اگر وقايع سال گذشته چيزي به ما نشان داده باشد، ضروري است که نهادهاي قدرتي داشته باشيم که تنوع ملت ما را منعکس کند و اتاق هاي خبري پوشش دهنده اخبار اين نهادها نيز گوناگوني در کشورمان را بازتاب دهند.
وي افزود: افزايش تنوع و گوناگوني در بخش رسانه اي کاخ سفيد، گامي مهم و رو به جلو براي روزنامه نگاري و اطمينان از اين مساله است که رهبران ما درمورد نقاط کوري که ممکن است داشته باشند، پاسخگو باشند.
اين انتخاب هاي جديد، نشانه چرخشي براي بخش رسانه اي کاخ سفيد است که به طور سنتي در سيطره مردان بوده است.
اين ساختار جديد در بخش رسانه اي، منعکس کننده دولت جديد آمريکاست. تيم ارتباطات بايدن کاملا متشکل از زنان است که از جمله آنها جن ساکي سخنگوي کاخ سفيد است.
انتصاب زنان بيشتر براي پوشش اخبار کاخ سفيد در لحظهاي اساسي انجام مي شود. گزارشي که هفته گذشته از سوي شرکت ارتباطات «ادلمن» منتشر شد، نشان داد که اعتماد به همه منابع خبري در آمريکا به پايين ترين سطح رسيده است.
اين بررسي مشخص کرد که اعتماد به رسانه هاي سنتي در آمريکا روي رقم ۵۳ درصد ايستاده که ۸ درصد کمتر از سطح جهاني از سال ۲۰۱۹ است. اعتماد به شبکه هاي اجتماعي نيز رقم ۳۵ درصد را نشان مي دهد که از رقم ۴۳ درصد در مدت مشابه (سال ۲۰۱۹) کمتر است.
حال دستکم در فضاي خبري کاخ سفيد، بار اصلاح کاهش اعتماد تا حد زيادي بر دوش زنان است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar