برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

دو هواپیمای نظامی آمریکا در عملیات اربیل نابود شد

منبع
فارس
بروزرسانی
دو هواپیمای نظامی آمریکا در عملیات اربیل نابود شد

فارس/ يک منبع محلي مي‌گويد در جريان عمليات راکتي عليه پايگاه آمريکايي در اربيل، يک فروند هواپيماي متعلق به سيا و يک فروند پهپاد تهاجمي آمريکا نابود شد.

ائتلاف آمريکايي در عراق بامداد سه‌شنبه خبر داد که در جريان حمله راکتي به اربيل، حداقل ۷ نفر کشته يا زخمي شدند.

سرهنگ «وين ماروتو» سخنگوي نيروهاي ائتلاف بين‌المللي به رهبري آمريکا در عراق، در توئيتر نوشت: «گزارش‌هاي اوليه نشان مي‌دهد که حمله غيرمستقيم به نيروهاي ائتلاف در اربيل انجام شده است. ۱ پيمانکار کشته شده، ۵ پيمانکار مجروح و ۱ نظامي آمريکايي نيز آسيب ديده است».

ماروتو همچنين گفت که بايد منتظر اطلاعات و جزئيات بيشتر از اين حادثه باشند.

کانال تلگرامي «صابرين‌نيوز» نيز در خبري اختصاصي به نقل از يک منبع مطلع گزارش داد که در جريان عمليات راکتي عليه پايگاه آمريکايي در اربيل، يک فروند هواپيماي «سوپر کِي‌اِن‌سي ۳۵۰» متعلق به سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) آسيب جدي ديده و يک فروند پهپاد «ام‌کيو ۱سي» نابود شده است.

 اين منبع در گفت‌وگو با صابرين‌نيوز، از انتقال يک گروهبان‌يکم که تکه‌تکه شده بود با بالگرد امداد به پايگاه عين‌الاسد خبر داد.

پيش از اين، گروه عراقي تازه تأسيس «سرايا اولياء الدم» با بيان اينکه اشغالگران آمريکايي در هيچ جاي عراق امنيت نخواهند داشت، مسئوليت حمله به اربيل را برعهده گرفت. 

اين گروه توضيح داد که با ۲۴ فروند موشک، پايگاه نظاميان آمريکايي در اربيل را هدف قرار داده و وعده داد که عمليات‌هاي بيشتري عليه اشغالگران آمريکايي حاضر در منطقه کردستان عراق انجام خواهد شد.

شامگاه دوشنبه بود که منابع خبري گزارش دادند که فرودگاه بين‌المللي اربيل و يک پايگاه آمريکا در اين فرودگاه هدف حمله راکتي قرار گرفته است.

خبرگزاري فرانسه نيز به نقل از منابع امنيتي گزارش داد، راکت‌ها يک پايگاه را که نيروهاي تحت فرمان آمريکا در آن مستقر هستند، هدف قرار داده‌اند.

شبکه الجزيره به نقل از خبرنگار خود در عراق نوشت که آژيرهاي خطر در کنسولگري آمريکا پس از هدف قرار گرفتن فرودگاه به صدا درآمده‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره