logo
برگزیده
بین الملل

قدردانی آمریکا از عمان

منبع
فارس
بروزرسانی
قدردانی آمریکا از عمان

فارس/ وزير خارجه آمريکا در رايزني تلفني با همتاي عماني خود از اين کشور به دليل ايفاي نقش ميانجيگرانه براي تقويت صلح و ثبات در منطقه غرب آسيا قدرداني کرد.

بنا بر اعلام مقام‌هاي آمريکا و عمان، آنتوني بلينکن و «بدر بن حمد البوسعيدي» وزراي خارجه دو کشور چهارشنبه شب (ديشب) با هم تلفني صحبت کردند.
وزارت خارجه آمريکا بيانيه کوتاهي درباره اين رايزني تلفني منتشر کرد و از قدرداني بلينکن از مواضع و اقدامات عمان در منطقه غرب آسيا خبر داد.
بنا بر اعلام وزارت خارجه آمريکا، بلينکن در اين تماس تلفني از عمان به دليل ايفاي «نقش ميانجيگرانه به منظور تقويت صلح و ثبات منطقه» قدرداني کرد.
در اين بيانيه آمده است: «آنتوني بلينکن وزير خارجه با  بدر بن حمد البوسعيدي وزير خارجه عمان صحبت کرد. آنها درباره همکاري امنيتي (بين دو کشور) حرف زدند و بر اهميت روابط تجاري و سرمايه گذاري عمان با ايالات متحده تاکيد کردند».
وزير خارجه عمان در پيامي توييتري درباره صحبت تلفني با وزير خارجه دولت «جو بايدن» توضيح مختصري داد. وي نوشت: «امشب با دوست خوبمان آنتوني بلينکن وزير خارجه (ايالات متحده آمريکا) صحبت کردم. مشتاق همکاري نزديک (با بلينکن) براي دستيابي به اهداف مشترک براي عمان و ايالات متحده آمريکا هستم».
بدر بن حمد البوسعيدي اواخر دي ماه در مصاحبه با انديشکده آمريکايي «شوراي آتلانتيک»، برجام را مهم‌‌ترين دستاورد آمريکا در منطقه توصيف کرد و خواستار بازگشت مجدد واشنگتن به اين توافق شده بود.
وي بر آمادگي عمان براي کمک به توقف تنش‌ها در منطقه تأکيد کرد و گفت: «ما از روابط بسيار خوبي با ايران برخورداريم و طبيعتا با آمريکا نيز روابط حسنه‌اي داريم. معتقدم که کانال‌هاي مستقيم بين تيم‌هاي سياست خارجي واشنگتن و تهران باز است و هيچ مانعي براي احياي آن وجود ندارد».

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره