logo

وزیر سابق صهیونیست: نتانیاهو از تمام خطوط قرمز عبور کرده است

منبع
فارس
بروزرسانی
وزیر سابق صهیونیست: نتانیاهو از تمام خطوط قرمز عبور کرده است

فارس/ وزير سابق آموزش رژيم صهيونيستي و هم‌حزبي پيشين نخست‌وزير اين رژيم، تماس حزب ليکود با تشکيلات خودگردان فلسطين براي حمايت از نتانياهو در انتخابات پيش رو را محکوم کرد.

گزارش نشريه «يديعوت آحارونوت» مبني بر درخواست کمک حزب ليکود از تشکيلات خودگردان فلسطين در رام‌الله براي حمايت از «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در انتخابات آتي با انتقاد تند وزير سابق وي مواجه شد.
«زئيو اِلکين» وزير سابق آموزش عالي و هم‌حزبي پيشين نتانياهو، روز چهارشنبه با محکوم کردن درخواست کمک ليکود از رام‌الله، از نتانياهو خواست که مقام مسئول اين اقدام را از حزب اخراج کند.
يديعوت روز دوشنبه گزارش داده بود، «فطين ملا» که هم‌اکنون به عنوان معاونت وزير در دفتر نتانياهو فعاليت مي‌کند با تشکيلات خودگردان تماس گرفته تا آنها اعراب سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين را به رأي دادن به حزب ليکود ترغيب کنند (جزئيات بيشتر).
الکين در مصاحبه با وبگاه «عاروتص شوع»، گفت: «اين دقيقا يکي از دلايلي است که ديگر در ليکود حضور ندارم. امروز نتانياهو، همان نتانياهويي که در گذشته مي‌شناختم نيست و ديگر هيچ خط قرمزي ندارد».
وي ادامه داد: «بايد درک کنيد که فطين ملا، يک معاون وزير در دفتر نخست‌وزيري است. به‌هيچ وجه احتمال ندارد که او اين اقدام را بدون هماهنگي با نتانياهو يا افراد بالادستي انجام داده باشد. اگر او اين کار را سرخود انجام داده باشد، تا الان اخراج مي‌شد ولي ديديم که چنين اتفاقي رخ نداد».
روز گذشته شبکه ۱۲ تلويزيون رژيم صهيونيستي نيز به نقل از منابع مطلع خبر داد که نتانياهو براي کم کردن از شدت انتقادات، از گزارش يديعوت ابراز عصبانيت و مُلا را سرزنش کرده است.
الکين با ساختگي توصيف کردن ابراز عصبانيت نتانياهو و توبيخ مُلا، تصريح کرد: «واضح است که [ملا] تاييديه نخست‌وزير و افرادش را براي اين کار دريافت کرده بود. از نظر من اين اقدام بسيار جدي است. چون اين نتانياهو بود که [ائتلاف] چپ را به تباني با تشکيلات خودگردان براي نفوذ در انتخابات متهم مي‌کرد».
به نوشته عاروتص شوع، اين سياستمدار صهيونيست که اکنون در حزب آبي‌وسفيد به رياست «بني گانتز» وزير جنگ اسرائيل حضور دارد، افزود: «اکنون او (نتانياهو) همين کار را دارد انجام مي‌دهد تا فلسطيني‌ها را احتمال تشکيل دولت [گيدئون] سعر و [نفتالي] بنت بترساند... اين اقدام عبور کردن از تمام خطوط قرمزهاست».
بر اساس اين گزارش، گفت‌وگوهاي حزب ليکود با تشکيلات بعد از آن انجام شده که نظرسنجي‌ها از قدرت گرفتن سعر و «نفتالي بنت» به عنوان سران احزاب رقيب نتانياهو در انتخابات پيش رو حکايت دارد.
سعر نيز در واکنش به اين اقدام حزب ليکود گفته بود، نتانياهو بي‌شرمي را به حد اعلا رسانده و نشان داد هيچ خط قرمز و هيچ محدوديتي برايش وجود ندارد.
چهارمين انتخابات سراسري در فلسطين اشغالي طي دو سال اخير قرار است در تاريخ ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (مصادف با سوم فروردين ۱۴۰۰) برگزار شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar