برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دریافت هدیه از سفیر عربستان توسط نامزد ریاست سی‌آی‌ای

منبع
ايسنا
بروزرسانی
دریافت هدیه از سفیر عربستان توسط نامزد ریاست سی‌آی‌ای

ايسنا/ کانديداي پيشنهادي رئيس جمهور آمريکا براي رياست سي‌آي‌اي در سندي که از او خواسته شده بود هداياي دريافتي گذشته‌اش را ذکر کند، اعلام کرد هدايايي از سفير عربستان در واشنگتن دريافت کرده است.

به گزارش شبکه خبري سي‌ان‌ان اعلام کرد، ويليام برنز، کانديداي پيشنهادي جو بايدن، رئيس جمهور آمريکا براي رياست آژانس اطلاعات مرکزي اين کشور (سي‌آي‌اي) در سندي که از او خواسته شده بود هداياي دريافتي گذشته‌اش را ذکر کند، اعلام کرد پيشتر هدايايي از سفير عربستان در واشنگتن دريافت کرده است.
سندي که از برنز خواسته بود تمامي هداياي دريافتي خود را اعلام کند و ارزش آن به ۱۰۰ دلار مي‌رسد، کمي قبل از آغاز نشست بررسي موافقت يا عدم موافقت با کانديداتوري او براي رياست سي‌آي‌اي، به کميته امور اطلاعاتي کنگره آمريکا ارائه شد.
برنز در سند ياد شده اعلام کرد که در پنج سال گذشته بليت سفر دسته‌جمعي به مسابقات سوپر بول به ارزش تقريبي هزاران دلار به عنوان هديه از طرف سفير عربستان در واشنگتن دريافت کرده است.
هيچ مدرکي دال بر اينکه برنز با قبول اين هديه در طول رياست خود بر موسسه صلح بين‌المللي کارنگي اقدام نادرستي انجام داده، وجود ندارد اما اين هديه در ميان هداياي مختلفي که او دريافت کرده، برجسته است.
ويليام برنز در سال‌هاي ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ در دولت باراک اوباما، رئيس جمهور پيشين آمريکا معاون وزير خارجه اين کشور بود، او در سال‌هاي ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ نيز سفير آمريکا در روسيه و در سال‌هاي ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ سفير اين کشور در اردن و همچنين در سال‌هاي ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ معاون وزير خارجه آمريکا در امور خاورميانه بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar