برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رویترز: بایدن فروش تسلیحات به ریاض را محدود می‌کند

منبع
فارس
بروزرسانی
رویترز: بایدن فروش تسلیحات به ریاض را محدود می‌کند

فارس/ چند مقام دولت آمريکا به خبرگزاري رويترز خبر داده‌اند که واشنگتن قصد دارد فروش تسليحات به عربستان را به تسليحات دفاعي محدود کند.

خبگزاري رويترز در خبري به نقل از 4 منبع مدعي شد که مقام‌هاي دولت بايدن در حال ارزيابي تجهيزات نظامي هستند که ضمن قراردادهاي فروش تسليحات به عربستان سعودي بوده تا مشخص کنند کدام يک از اين تجهيزات دفاعي هستند.

يک سخنگوي وزارت خارجه آمريکا گفت: «تمرکز ما بر پايان درگيري در يمن است و ما اين اطمينان را حاصل مي‌کنيم که عربستان سعودي هر چيزي را که براي دفاع از خود و مردمش نياز دارد، داشته باشد.»

رويترز در ادامه گزارش خود نوشت که دولت بايدن در حال تنظيم مجدد روابط خود با عربستان سعودي است، کشوري که نگراني‌هاي حقوق بشري جدي در آن وجود داشته اما يکي از متحدان نزديک واشنگتن نيز به شمار مي‌آيد.

يکي از مقامات کنگره نيز که با اين موضوع در ارتباط است گفت که هم اکنون تلاش‌هايي در حال انجام است تا مرز ميان تسليحات تهاجمي و دفاعي مشخص شود.

اين در حالي است که  «مايکل آرون» سفير غيرمستقر انگليس در يمن چندي پيش در سخناني از ادامه فروش سلاح به عربستان سعودي دفاع کرد.

وي در اين باره گفت که عربستان سعودي هم‌پيمان انگليس است و هر زماني که نياز به سلاح داشته باشد مي‌تواند از انگليس سلاح بخرد و سپس با اشاره به تصميم دولت آمريکا براي توقف قراردادهاي تسليحاتي با عربستان سعودي و امارات مدعي شد که تصميم توقف فروش سلاح به عربستان سعودي راه‌حل مناسبي براي بحران يمن نيست.

ائتلاف سعودي-اماراتي نزديک به شش سال يمن را زير بمباران و موشک‌باران خود گرفته، با محاصره همه جانبه، گرسنگي و کمبود منابع درماني به مردم يمن تحميل کرده و به کشتار زنان و کودکان اين کشور ادامه مي‌دهد.

اين حملات به نابودي زيرساخت‌هاي يمن و گسترش فقر، بيکاري و گسترش بيماري‌هاي واگيردار در اين کشور فقير عربي منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، يمن را صحنه بزرگترين بحران بشري در جهان توصيف مي‌کنند. ۲۲ ميليون نفر که ۷۵ درصد جمعيت يمن را تشکيل مي‌دهند نيازمند نوعي کمک‌رساني و حمايت بشردوستانه هستند. از اين ميان، ۸.۴ ميليون نفر نمي‌دانند وعده غذايي بعدي‌شان از کجا تأمين خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره