برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آمریکا: هر گونه فروش تجهیزات دفاعی به روسیه ممنوع است

منبع
مهر
بروزرسانی
آمریکا: هر گونه فروش تجهیزات دفاعی به روسیه ممنوع است

مهر/ آنتوني بلينکن طي سخناني از تحت تحريم قرار گرفتن کليه بخش‌هاي همکاري دفاعي و فروش تجهيزات مربوطه به روسيه خبر داده و آن را ذيل تحريم‌هاي وضع شده واشنگتن عليه مسکو اعلام کرد.

به نقل از اسپوتنيک، «آنتوني بلينکن» وزير خارجه آمريکا طي سخناني با تاکيد بر تحريم فروش هر گونه ادوات نظامي و دفاعي به روسيه، از مستثني بودن برخي بخش‌ها از اين تحريم‌ها خبر داد.

بر اساس اين گزارش، بلينکن که اين سخنان را در راستاي اعمال تحريم‌هاي واشنگتن عليه ۷ نهاد و ۱۴ مقام ارشد روسيه در ارتباط با پرونده قضائي الکسي ناوالني مطرح مي‌کرد، گفت که برخي بخش‌ها مانند خريد تجهيزات فضايي روسيه از سوي آمريکا تا شش ماه ديگر از اين تحريم‌ها معاف خواهند بود.

وي با اشاره به خريد برخي تجهيزات فضايي آمريکا از روسيه، تاکيد کرد: با اين حال، صادرات در راستاي حمايت بازرگاني از بخش همکاري فضايي (ميان آمريکا و روسيه) محدود به شش ماه آينده خواهد بود.

بلينکن همچنين برخي از بخش‌هاي ديگر همکاري‌هاي فضايي ميان دو طرف را شامل اين مستثنيات دانست اما توضيحي در خصوص اين بخش‌ها و مدت زمان معافيت آنها از تحريم نداد.

به گفته مقامات روسيه، به جز بخش دفاعي، حتي برخي از بخش‌هاي مربوط به کمک‌هاي خارجي ايالات متحده به روسيه از جمله کمک‌هاي بشر دوستانه نيز در فهرست تحريم‌هاي جديد آمريکا عليه مسکو به چشم مي‌خورند.

وزير خارجه آمريکا در ادامه سخنان خود، مدت زمان اعتبار تحريم‌هاي وضع شده عليه مسکو را ۱۲ ماه اعلام کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره