برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کالین: آمریکا باید نگرانی های امنیتی ترکیه را درک کند

منبع
مهر
بروزرسانی
کالین: آمریکا باید نگرانی های امنیتی ترکیه را درک کند

مهر/ سخنگوي رياست جمهوري ترکيه مي گويد خريد اس ۴۰۰ روسي و مبارزه با پ ک ک از جمله مسائل امنيتي است که انتظار داريم دولت جديد واشنگتن به آن بها بدهد.

«ابراهيم کالين» سخنگوي رياست جمهوري ترکيه در مصاحبه با بلومبرگ، پيش از هر چيز به رابطه آنکارا-واشنگتن پرداخت که در دوره رياست جمهوري دونالد ترامپ دچار آسيب هايي شده بود.
وي در اين باره گفت: روابط ما مي‌تواند به نحو بسيار سازنده‌اي پيش برود و مي‌توانيم با رسيدگي به نگراني‌ها و مشکلات دوجانبه، همديگر را تقويت کنيم.
کالين افزود: يک ديدگاه راهبردي جديد، با توجه به موقعيت ژئوپلتيک ترکيه و جايگاه آن در ناتو، مي تواند به معناي تاکيد بيشتر بر روابط خوب با ترکيه باشد. روابط بايد بر مبناي احترام متقابل و منافع دوجانبه باشد. طرف آمريکايي بايد نگراني‌هاي امنيتي ترکيه درباره پ ک ک را درک کند. ما مي‌خواهيم شاهد اقدام قاطع متحدان خود باشيم.
وي با اشاره به مخالفت واشنگتن با خريد سامانه اس ۴۰۰ روسي، افزود: آنها قلب دغدغه هاي امنيتي ملي ما را هدف قرار مي دهند. تصميم آنکارا درباره اس ۴۰۰، يک شبه اتخاذ نشد. ما با روسيه هم مشکلاتي داشتيم که با گفتگو حل شد. پس چرا نتوانيم با آمريکا روش مشابهي را در پيش بگيريم.
کالين در رابطه با جهان عرب نيز افزود: در راستاي کمک به صلح و ثبات منطقه، فصل جديدي از رابطه ميان ترکيه و مصر و همچنين ديگر کشورهاي خليج فارس مي تواند باز شود.
در رابطه با اتحاديه اروپا نيز با توجه به تنش ها براي بهره برداري از منابع انرژي مديترانه شرقي، کالين گفت: در حال حاضر رويکرد مثبتي داريم و خواستار پيشرفت در روابط هستيم. فعلاً دستور کار بسيار بزرگتري نسبت به مذاکرات اکتشافي با يونان داريم. ما مسئله به‌روز رساني توافق مهاجران را پيش رو داريم. همه مي‌دانند که لازم است اين توافق به‌روز رساني شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره