برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

پسر «جو بایدن»: ترامپ یک مرد رذل است!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پسر «جو بایدن»: ترامپ یک مرد رذل است!

ايسنا/ رسانه ها گزارش دادند، هانتر بايدن،‌ پسر رئيس جمهور آمريکا در کتاب خاطرات جديدش که به زودي روانه بازار مي شود، دونالد ترامپ را "يک مرد رذل با ماموريتي رذيلانه" توصيف کرده است.

به گزارش روزنامه گاردين، هانتر بايدن ۵۱ ساله، پسر جو بايدن، يک وکيل و تاجر است که از زماني که رودي جولياني، وکيل دونالد ترامپ و خود اين رئيس جمهور سابق آمريکا براي کسب اطلاعات مربوط به معاملات تجاري وي در اوکراين به منظور استفاده از آن در کمپين انتخابات ۲۰۲۰ تلاش کردند، هدف حمله جمهوريخواهان قرار گرفته است.

هانتر بايدن در کتاب خاطراتش تاکيد مي‌کند که در پيوستن به هيات مديره شرکت گازي اوکرايني بوريسما در آوريل ۲۰۱۴ هيچ کار اشتباهي مرتکب نشده است؛ شرکتي که محور اين مناقشه مربوط به اوکراين است. او اين مناقشه را "شديدا و به طرزي قابل توجه پيش پا افتاده" خوانده است. با اين حال او مي گويد که ديگر چنين کاري نخواهد کرد.

به گفته پسر جو بايدن، نقش اين شرکت به عنوان سدي در برابر تجاوزگري روسيه تحت رهبري ولاديمير پوتين "الهام بخش" بوده هر چند که حقوق ماهانه بالاي دريافتي از آن نيز يکي از عوامل تصميم او بوده است. او مي گويد،‌ از نظر شرکت بوريسما، نام خانوادگي مشهور او مثل "طلا" بوده است.

او مي نويسد: "صريح تر بگويم، حضور يک فرد از خانواده بايدن در هيات مديره شرکت بوريسما يک تو دهني بلند و انکار نشدني به پوتين به حساب مي آمد." جستجوي جولياني براي يافتن اطلاعات رسواکننده عليه بايدن و پسرش منجر به مطرح شدن نخستين پرونده استيضاح دونالد ترامپ شد؛ استيضاحي که در پايان به تبرئه ترامپ انجاميد. حملات جمهوريخواهان به هانتر بايدن ادامه يافته و روي معاملات تجاري او و همچنين مشکلات زندگي شخصي اش نظير درگير شدن با اعتياد به الکل و مواد مخدر و تصميم اخيرش براي خريد يک سلاح گرم در ارتباط با يک مناقشه خانوادگي تمرکز يافته اند.

هانتر بايدن در کتاب خاطراتش به اسم "چيزهاي زيبا" هم به مسائل شخصي و هم به مسائل ديگر همچون مرگ مادر و خواهرش در تصادف خودرو در سال ۱۹۷۳ و مرگ برادر بزرگترش بو بايدن، در اثر سرطان مغزي در سال ۲۰۱۵ مي پردازد. اين کتاب قرار است هفته آينده منتشر شود.

او به توصيف احساسش از اينکه انگار در برابر يک طوفان سياسي بر سر منافع تجاري اش قرار گرفت مي پردازد؛ منافعي که به گفته او "گاهي" به طرزي اجتناب ناپذير با فعاليت پدرش به عنوان معاون رئيس جمهور در زمان رياست جمهوري باراک اوباما تلاقي پيدا مي کرد. هانتر بايدن مي نويسد: من تبديل به معياري براي ترس دونالد ترامپ از اينکه دوباره در انتخابات پيروز نشود شدم. او روي تئوري هاي توطئه باطل درباره فعاليت من در اوکراين و چين اصرار مي کرد با اين وجود که بچه هاي خود او در چين و روسيه ميليونها دلار پول به جيب زدند و مدير سابق کمپينش (پل مانافورت) به خاطر پولشويي چند ميليوني در اوکراين به زندان افتاد."

هانتر بايدن نوشته است، ترامپ معتقد بوده اگر بتواند او را و متعاقب آن پدرش را نابود کند، مي تواند هر کانديداي ديگري از هر حزبي را از بين ببرد و به اين ترتيب توجه را از رفتار مفسدانه خودش منحرف کند.

پسر رئيس جمهور آمريکا با اذعان به اين که نام خانوادگي اش در تجارت به او کمک کرده،‌ مي نويسد: "من اريک ترامپ يا دونالد جونيور ترامپ نيستم. من براي کسي غير از پدرم کار کرده ام. من با اتکا به خودم خودم را بالا کشيدم و سقوط کردم." هانتر بايدن از ترامپ به خاطر تلاش براي حمله به پدرش در زمان مناظرات انتخاباتي اکتبر گذشته انتقاد کرده و مي نويسد،‌ترامپ "با بي رحمي انحصاري خود روي تنها کارتي که همواره با آن بازي کرده يعني حمله کردن، مانور داد".

او مي گويد،‌ ليندسي گراهام، سناتور ايالت کاروليناي جنوبي يک دوست خانوادگي قديمي از دوران خدمت طولاني جو بايدن در مجلس سنا است اما "درست در جلوي چشمان من تبديل به سگ دست آموز ترامپ شد و به بيرحمانه ترين، بدبينانه ترين و خودخواهانه ترين شکل ممکن به من و پدرم افترا زد." هانتر در کتابش مطالبي را از خانواده بايدن نقل مي کند از جمله يک موقعيت که در آن پدرش براي ترک اعتياد او تلاش کرده و دو مشاور يک مرکز ترک اعتياد را به منزل خانوادگي آنها در ايالت دلاوِر آورد. همچنين هانتر نوشته که يک رابطه عاشقانه کوتاه مدت با همسر بيوه شده برادر فوت کرده اش بعد از فوت او داشته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره