نماد آخرین خبر

قرنطینه در فرانسه و ایتالیا آغاز شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
قرنطینه در فرانسه و ایتالیا آغاز شد

باشگاه خبرنگاران/ فرانسه و ايتاليا در پي موج جديد کرونا در اروپا وارد قرنطينه دوباره شدند. روز گذشته نيز لبنان وارد قرنطينه دو هفته‌اي به سبب شيوع کرونا شده بود؛ به طوري که وزير بهداشت اين کشور اوضاع کرونا را حساس و خطرناک توصيف کرده بود.

بر اساس اين گزارش، امانوئل مکرون اعلام کرد سومين قرنطينه سراسري از امروز شنبه در سايه افزايش شمار بيماران کرونايي آغاز خواهد شد. اين تصميم در ميان انتقاد‌هاي شديد ديگر کشور‌هاي اروپايي گرفته شد که گفته بودند فرانسه برخلاف ديگر کشور‌هاي اروپايي تصميم گرفته تا در اوايل ژانويه با وجود آنکه به شدت از ويروس کرونا آسيب ديده، زير بار قرنطينه نرود.
اين قرنطينه سراسري در فرانسه با هدف مهار کوويد-۱۹ و کاهش فشار بر بيمارستان‌هايي صورت مي‌گيرد که در پي افزايش جديد شمار مبتلايان به کرونا، با شمار زياد مبتلايان مواجه بودند. بر اساس اين قرنطينه، تمامي مغازه‌هاي غير ضروري در اين کشور براي چهار هفته آينده بسته خواهند بود.
فرانسه روز گذشته ۵۶ هزار و ۶۷۷ مورد جديد ابتلا را گزارش کرد که اين عدد، ۶.۲ درصد بيشتر از هفته گذشته بود. همچنين شمار مبتلايان به کرونا در اين کشور تا کنون به ۴.۷۴ ميليون نفر مي‌رسد.
همچنين ايتاليا از امروز وارد يک قرنطينه شديد سه روزه به منظور جلوگيري از افزايش شمار مبتلايان به کرونا در آستانه عيد پاک شد.
بر اساس اين گزارش، تمامي مناطق اين کشور اکنون جزء مناطق قرمز بوده که بالاترين سطح محدوديت‌ها را شامل مي‌شوند؛ به طوري که اين کشور با ابتلاي روزانه ۲۰ هزار نفري روبروست.
بر اساس محدوديت‌هاي جديد، جابجايي‌هاي غير ضروري در اين کشور ممنوع شده است. همچنين براي دومين سال متوالي، پاپ فرانسيس، رهبر کاتوليک‌هاي جهان پيام خود براي عيد پاک را در ميدان خالي «سنت پيتر» ايراد خواهد کرد. همچنين بعد از اين تعطيلات، مناطق مختلف اين کشور جزء مناطق قرمز و نارنجي محدوديتي تا پايان ماه جاري ميلادي باقي خواهند ماند.
تا کنون بيش از ۱۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر در ايتاليا بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند؛ همچنانکه تا کنون ۳.۶ ميليون نفر در اين کشور به کرونا مبتلا شده اند.
روز گذشته نيز لبنان وارد قرنطينه دو هفته‌اي به سبب شيوع کرونا شده بود؛ به طوري که وزير بهداشت اين کشور اوضاع کرونا را حساس و خطرناک توصيف کرده بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره