logo

زخمی شدن ۳۲ فلسطینی در درگیری‌های قدس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
زخمی شدن ۳۲ فلسطینی در درگیری‌های قدس

ايسنا/ همزمان با زخمي شدن ۳۲ فلسطيني در درگيري‌هاي شهر اشغالي قدس، رئيس دفتر سياسي حماس اعلام کرد که فلسطيني‌هاي قدس در جنگ هويت و اراده تنها نيستند.

به نقل از شبکه خبري روسيا اليوم،‌ اسماعيل هنيه، رئيس دفتر سياسي حماس گفت: ما درگيري‌ها ميان فلسطيني‌هاي قدس و نيروهاي رژيم صهيونيستي را که به مسجد الاقصي تجاوز کرده‌اند، پيگيري مي‌کنيم. آنچه در قدس رخ مي‌دهد تأکيدي بر ماهيت عربي، اسلامي و فلسطيني اين شهر است و امکان ندارد شهر قدس را به دست اشغالگران و سياست‌هاي فاشيستي آن‌ها بسپاريم.

وي گفت: جنگ قدس يک جنگ تمدن و جنگ هويت و جنگ اراده بين مردم و نيروهاي اشغالگر ظالم است. قدس امروز، گذشته و آينده بيانگر وجدان مردم ما و قطب‌نماي آزادگان و آزادگان امت و جهان و تصوير روشني از ماهيت نزاع است. مردم ما در اين مرحله نيز مثل مراحل قبل پيروز مي‌شوند.

هنيه گفت: آنچه در درگيري‌ها رخ داد يک تصوير کاملا آشکار است. قدس بخش جدايي ناپذير سرزمين ماست و مردم ما پايدار، صبور و با اراده هستند و نمي‌گذارند اشغالگران معادلات خود را تحميل کنند. ما در جنبش حماس و مرکز اين درگيري‌ها در داخل و خارج شهر هستيم. مسئولان مسجد الاقصي نيز حامي و کمک کننده هستند. مردم ما در قدس در جنگ هويت و اراده تنها نيستند. ما از سرزمين و مقدسات خود دفاع خواهيم کرد.

وي بر آمادگي براي به کار گرفتن نهايت تلاش جهت آزادي و عزت ساکنان قدس تأکيد کرد و از مردم خواست به ساکنان قدس در دفاع قهرمانانه خود از شهر و مقدسات کمک کنند.

در اين راستا هلال احمر فلسطين از زخمي شدن ۳۲ فلسطيني در حمله شهرک‌نشينان به فلسطيني‌ها با کمک نيروهاي اسرائيلي در منطقه باب العمود قدس خبر داد.

درگيري‌ها ميان فلسطيني‌ها و شهرک‌نشيناني که براي حمله به فلسطيني‌ها در قدس فراخوان داده بودند، شدت يافته است.

در اين راستا رياست تشکيلات خودگردان فلسطين اقدامات تحريک‌آميز شهرک‌نشينان و گروه‌هاي افراطي براي قتل اعراب با حمايت ارتش و پليس رژيم صهيونيستي و پيگرد فلسطيني‌ها را محکوم کرد.

در بيانيه اين رياست آمده است: قدس شرقي پايتخت کشور فلسطين است و اين خط قرمز است. ما از جامعه جهاني مي‌خواهيم از فلسطيني‌هاي قدس در برابر ظلم شهرک‌نشينان و تجاوزاتشان حمايت کنند. دولت اسرائيل مسئوليت کامل وخامت اوضاع را برعهده دارد.

در ادامه اين بيانيه آمده است: در زماني که فلسطيني‌هاي قدس در برابر اين تجاوز مقاومت مي‌کنند برخي طرف‌هاي مشکوک اخبار جعلي را با هدف توهين به رهبري و مسئله فلسطين منتشر مي‌کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره