برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بیانیه گروه‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بیانیه گروه‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس

ايسنا/ گروههاي مقاومت فلسطين به مناسبت روز قدس در بيانيه‌ها و اظهاراتي جداگانه ضمن هشدار به رژيم صهيونيستي، بر اهميت اين روز تاکيد کردند.

به گزارش فلسطين اليوم، زياد النخاله دبيرکل جهاد اسلامي در سخناني به مناسبت روز جهاني قدس گفت: گراميداشت روز جهاني قدس در ماه مبارک رمضان براي همه مسلمانان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. امروز روز همه ماست، روز قدس امسال در شرايطي فرا رسيد که ملت فلسطين و امت اسلامي و عربي به يک عامل وحدت‌بخش به ويژه در سايه شرايط سياسي سخت پيش روي مسئله فلسطين نياز داشت.

وي افزود: تجربه‌اي که در مورد اين روز وجود دارد، مسئله انتخاب زمان است، زيرا امام خميني (رحمت الله) زماني که امروز را به عنوان روز قدس در ماه مبارک رمضان انتخاب کردند، به اين خاطر بود که اين ماه و شب‌ها و روزهاي آن و به ويژه روزهاي پاياني آن از اهميت ويژه‌اي براي تمامي مسلمانان جهان برخوردار است.

النخاله ادامه داد: مسجد الاقصي براي عموم مسلمانان و مسيحيان از اهميت و جايگاه ديني ويژه‌اي برخوردار است و تمرکز بر اين مکان مقدس و سيطره جنبش صهيونيسم بر آن، مستلزم وحدت همه جانبه سراسر امت است، بنابراين روز قدس روز وحدت امت اسلامي و عربي است.

النخاله گفت: آمريکا و رژيم اشغالگر صهيونيستي مي‌خواهند طوري نشان دهند که روز قدس مربوط به ايراني‌ها است، چرا که امام خميني آن را نامگذاري کرده تا اينگونه جلوي گراميداشت اين روز در کشورهاي اسلامي را بگيرند. روز قدس روزي مبارک براي امت اعم از مسلمان و مسيحي است، زيرا قدس مسجد الاقصي، کليساي قيامت و ديگر مقدسات ديني مسلمانان و مسيحيان در آن قرار دارد.

وي افزود: قدس محور تاريخ، جغرافيا و تمدن است و نبرد در اين شهر به ياري خداوند تا پيروزي ادامه دارد. گردان هاي شهيد ابوعلي مصطفي شاخه نظامي جبهه مردمي آزادي فلسطين هم اعلام کردند، تحولات محله الشيخ جراح در قدس و تلاش ها براي تحميل وقايع جديد در اين منطقه را پيگيري مي کنند.

اين گردان‌ها اعلام کردند، صبرشان سر آمده است و نيروهايش آماده پشتيباني از اهالي الشيخ جراح هستند و رژيم صهيونيستي را نسبت به عاقبت تداوم حماقت هايش هشدار داد. گردان هاي شهيد ابوعلي مصطفي اعلام کردند، تنش هاي رژيم صهيونيستي در حق قدس با روز جهاني قدس همزمان است و در اين روز به محور مقاومت و تمامي آزادگان جهان کساني که در کنار ملت فلسطين و مقاومتش مي ايستند و براي مقابله با استکبار صهيونيستي تلاش مي کنند، اداي احترام مي کند.

اسامه حمدان، از رهبران حماس در لبنان هم اعلام کرد، روز قدس تنها شعار نيست بلکه براي اين روز امکانات مادي و نظامي اختصاص داده شده است که از مقاومت حمايت کند و اين مساله به اين شعار که به عمل در واقعيت بدل شده، اعتبار بخشيده است.

وي افزود، آمريکا دنبال تحميل معادله جديد در منطقه و ايجاد محوري است که رژيم صهيونيستي آن را رهبري کند اما اما فضا و عرصه کنوني از مسئله فلسطين و محور ديگري که اجازه تنها ماندن و رها شدن اين مسئله را ندهد خالي نيست. حمدان گفت، دستاوردهاي محقق شده با امکان حساب باز کردن روي اين راهپيمايي، روز قدس را به يک نقطه عطف براي پيشرفت تبديل مي کند.

وي افزود، عادي سازي روابط دستاوردي براي دشمن است و کشورهايي که روابط خود را عادي کرده اند، نشان مي دهند که طرف مقابله با رژيم صهيونيستي نبودند و عادي سازي روابط ثمره اي براي اين کشورها نخواهد داشت. حمدان گفت، آزادسازي قدس ارتباطي به فروپاشي آمريکا ندارد بلکه فلسطين قادر است معادلات خود را بسازد و همين امر دشمن را ناراحت مي کند که نگراني خود را از مقاومت ابراز کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره