logo
برگزیده
بین الملل

انتقاد تند نماینده جمهوری‌خواه از ترامپ

منبع
فارس
بروزرسانی
انتقاد تند نماینده جمهوری‌خواه از ترامپ

فارس/ «ليز چني» نماينده جمهوري‌خواه مجلس نمايندگان آمريکا در سخنراني انتقادي و تند روز سه‌شنبه خود در صحن اين مجلس تاکيد کرد که انتخابات سال ۲۰۲۰ برخلاف ادعاهاي رئيس‌جمهور سابق آمريکا به سرقت نرفت و ادعاهاي بي‌اساس ترامپ درباره تقلب در انتخابات، آمريکا را با تهديدي روبرو مي‌کند که هرگز قبلاً نديده است.

به گزارش وبگاه خبري «آکسيوس»، ليز چيني، نماينده جمهوري‌خواه ايالت «وايومينگ» و دختر «ديک چيني» معاون رئيس‌جمهور در زمان «جرج دابليو بوش»، از معدود جمهوري‌خواهاني بود که به دومين استيضاح دونالد ترامپ راي مثبت داد.
امروز (چهارشنبه) قرار است جمهوري‌خواهان مجلس نمايندگان به برکناري وي از مرتبه سوم رهبري اين حزب در مجلس راي دهند. دو نفري که در سلسله مراتب رهبري جمهوري‌خواهان در مجلس نمايندگان آمريکا جايگاه بالاتري از وي دارند، خواستار جايگزيني او با يکي از افراد وفادار به ترامپ هستند.
او در اين سخنراني در خصوص اقدامات ترامپ گفت: يک رئيس‌جمهور سابق که باعث حمله‌اي خشونت‌بار به ساختمان کنگره در تلاش براي دزديدن انتخابات بود، به تلاش‌هاي تهاجمي خود براي متقاعد کردن آمريکايي‌ها به اين که انتخابات از وي سرقت شده، ادامه داده است.
وي افزود: انتخابات پايان يافته، اين حاکميت قانون است. اين روند قانون اساسي ماست. ساکت ماندن و ناديده گرفتنِ دروغ، به دروغگو جسارت مي‌دهد. من در اين شرکت نخواهم کرد.
چني در ادامه گفت: من عقب نمي‌نشينم تا در سکوت تماشا کنم، در حالي که سايرين حزب ما را به راهي هدايت مي‌کنند که حاکميت قانون را رها مي‌کند و به اقدام رئيس‌جمهور سابق براي تضعيف دموکراسي ما مي‌پيوندد.
اخيراً تنش‌ها درون حزب جمهوري‌خواه درباره نقش رئيس‌جمهور سابق آمريکا در آينده اين حزب بالا گرفته است. با پيروزي بايدن در انتخابات رياست جمهوري، ترامپ مدعي تقلب گسترده در انتخابات شد که در نهايت به حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در روز تأييد آراي الکترال انتخابات منجر شد.
در پي وقوع اين حمله مرگبار به کنگره آمريکا، ترامپ براي بار دوم مورد استيضاح قرار گرفت و نمايندگان جمهوري‌خواهي که به استيضاح او رأي داده بودند، از جمله‌ ليز چني اکنون با تسويه حساب حزبي و انتقام مواجه شده‌اند.
در سوي ديگر اين يارکشي هواداران ترامپ قرار دارند که مک‌کارتي نيز از جمله آن‌ها است. سناتور «ليندسي گراهام» در ميانه اختلاف نظرها درباره نقش رئيس‌جمهور سابق آمريکا در حزب جمهوري‌خواه، اخيراً اعلام کرد که اين حزب بدون ترامپ فلج مي‌شود.
«ميت رامني» نامزد سابق حزب‌ جمهوري‌خواه براي انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا اما از کساني بوده که از چني اعلام حمايت کرده است.
در همين حال دموکرات‌هايي مثل «برني سندرز» از موضع چني در قبال ترامپ دفاع کرده‌اند. سندرز گفته که جرم او تاييد شکست ترامپ در انتخابات بوده است. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره