نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

حمله موشکی به پایگاه عین الاسد

منبع
فارس
بروزرسانی
حمله موشکی به پایگاه عین الاسد

فارس/ منابع خبري عراقي از حملات راکتي به پايگاه عين الاسد -بزرگترين مرکز استقرار نظاميان تروريست آمريکايي در غرب عراق- خبر مي‌دهند.

کانال تلگرامي صابرين نيوز خبر داد که بيش از پنج راکت ۱۲۲ ميليمتري، به مواضع حساسي در داخل اين پايگاه اصابت کرده است.
صابرين نيوز به نقل از منابع وابسته به گروههاي مقاومت خبر داد که پدافند هوايي آمريکا نيز موفق به رهگيري راکتها نشده است.
اين منابع همچنين خبر دادند که نوع راکتها، «فلق» بوده و به هدف نيز اصابت کرده است.
به گفته اين منابع، اين حملات، تلفات جاني و خسارتهاي مادي براي عناصر آمريکايي در پي داشته است.

اين در حالي است که منابع عراقي اواسط ارديبهشت ماه گذشته خبر دادند که صداي چند انفجار در نزديکي عين الاسد به گوش رسيده و آژيرهاي خطر در اين پايگا به صدا در آمده‌اند.
مرکز اطلاع‌رساني امنيتي عراق در بيانيه‌اي ضمن تأييد خبر حمله با دو راکت کاتيوشا، اعلام کرد که اين حمله خسارت‌هاي مادي و تلفات جاني به همراه نداشته است.
درباره عين الاسد، «هادي العامري» رئيس ائتلاف الفتح عراق،  ضرورت بازگرداندن کنترل کامل پايگاه هوايي عين الأسد و حرير به نيروهاي عراقي ، سيطره کامل بر حريم هوايي عراق و نيز پايان دادن به نقض حريم هوايي اين کشور توسط پهپاد را مورد تأکيد قرار داد.
واشنگتن و بغداد ۷ آوريل ۲۰۲۱ در بيانيه مشترکي از حصول توافق دوجانبه در خصوص تبديل نقش نيروهاي آمريکايي و ائتلاف بين‌المللي براي مبارزه با داعش به نقش مشورتي و آموزشي خبر دادند.
دو طرف همچنين در سومين دور گفت‌وگوهاي راهبردي دوجانبه درباره خروج نيروهاي رزمي مطابق با جدول زماني که قرار است در گفت‌وگوهاي فني آتي درباره آن توافق شود، به توافق رسيدند.
حدود سه هزار نظامي در قبال نيروهاي ائتلاف بين‌المللي براي مبارزه با داعش در عراق حضور دارند که ۲۵۰۰ نفر آن‌ها آمريکايي هستند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره