برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نشت مواد شیمیایی در یک کارخانه چین مرگبار شد

منبع
فارس
بروزرسانی
نشت مواد شیمیایی در یک کارخانه چین مرگبار شد

فارس/ بروز سانحه حين تخليه محموله ماده شيميايي «متيل فرمات» در يک کارخانه در چين، فاجعه بار شد و از کارگران چند کشته و زخمي بر جا گذاشت.

خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از مقام‌هاي دولت چين از يک حادثه مرگبار در کارخانه  شهر گوآي‌يانگ چين خبر داد.

طبق اين گزارش، کارگران يک کارخانه مستقر در اين شهر واقع در جنوب غربي چين تلاش کردند محموله حامل متيل فرمات را تخليه کنند اما نشت مواد شيميايي باعث شد هشت نفر کشته و سه نفر زخمي شوند.

طبق گزارش آسوشيتدپرس، متيل فرمات در فرايندهاي شيميايي مختلف و همچنين به عنوان حشره کش استفاده مي‌شود. اين ماده مي‌تواند باعث سوزش پوست و اگر خورده و استنشاق شود، مي‌تواند سمي باشد.

اين رسانه آمريکايي در گزارش خود به بروز حوادث در کارخانه‌هاي چين که مواد شيميايي در آنها استفاده مي‌شود، اشاره و ادعا کرد: «تاکيد اقتصاد چين روي مواد شيميايي و صنايع سنگين باعث اتفاق‌هاي مرگبار شده است».

طبق اين گزارش، «اتفاق‌هاي صنعتي شامل مواد شيميايي طي سال‌هاي اخير صدها کشته داشته است و حادثه در يک کارخانه طي سال ۲۰۱۹ در شرق چين جان ۷۸ نفر را گرفت».

آسوشيتدپرس افزود: «فاجعه‌بارترين حادثه در سال ۲۰۱۵ در انفجار مواد شيميايي در شهر بندري تيان‌جين رخ داد که طي آن ۱۷۳ نفر کشته شدند که اکثر قربانيان نيروهاي پليس و آتش‌نشان بودند».

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره