logo

چین: دوران ارباب و رعیتی در جهان به سر رسیده است

منبع
مهر
بروزرسانی
چین: دوران ارباب و رعیتی در جهان به سر رسیده است

مهر/ همزمان با برگزاري چهل و هفتمين نشست سران هفت کشور صنعتي جهان با ادعاي تمرکز بر احياي اقتصاد دنيا، چين کليت اين اجلاس را زير سوال برد و از آن انتقاد کرد.

به نقل از اسپوتنيک، چين رويکرد اتخاذ شده در اجلاس سران گروه هفت را که در «کورنوال» انگليس در حال برگزاري است به شدت محکوم کرده و مي گويد چارچوب کلي اين نشست و اتهاماتي که در آن مطرح مي شود؛ پاسخگوي نيازهاي امروز نيست.

در همين رابطه، سخنگوي سفارت چين در لندن گفت: «روزگاري که گروه کوچکي از کشورها براي تمام دنيا تصميم گيري مي کردند؛ مدت هاست که سپري شده است».

وي همچنين ادامه داد: «ما معتقديم که تمام کشورهاي دنيا صرف نظر از کوچکي يا بزرگي، ضعف يا قدرت، فقر يا غنا با هم برابرند و امور جهاني بايد از طريق مشاوره با تمام کشورها مديريت شود».

به گزارش خبرگزاري مهر، اين صحبت ها پس از آن بيان شد که جو بايدن رئيس جمهور آمريکا به سران هفت کشور صنعتي موسوم به گروه هفت (G۷) فشار آورده که همگي همراستا با اتهامات حقوق بشري واشنگتن عليه چين هم صدا شوند.

بايدن اميدوار است که هم صدايي سران اين کشورها با اتهامات حقوق بشري آمريکا عليه کشور چين بتواند بخشي از بيانيه مشترک اين اجلاس در پايان آن باشد، اما برخي از متحدين اروپايي آمريکا مايل به اين هم صدايي که منجر به ايجاد تنش با پکن مي شود؛ نيستند.

پکن بارها تلاش قدرت هاي جهاني را که با الگوبرداري از معيارهاي منسوخ دوره استعمار، به دنبال مهار چين هستنند، محکوم کرده است.

چهل و هفتمين نشست سران هفت کشور صنعتي جهان با تمرکز بر احياي اقتصاد دنيا پس از همه‌گيري ويروس کرونا در انگليس بعد از ظهر جمعه آغاز شد.

در اين نشست سه روزه که در دهکده ساحلي کورنوال جريان دارد؛ نخست‌وزيران و روساي جمهوري گروه هفت (انگليس، ايالات متحده، آلمان، فرانسه، ايتاليا، کانادا و ژاپن) به عنوان اعضاي اصلي و شمار ديگري از رهبران کشورها و سازمان‌هاي بين‌المللي از جمله استراليا، هند، کره جنوبي، آفريقاي جنوبي و روساي کميسيون و شوراي اروپا حضور دارند. قرار است در پايان اين نشست بيانيه مشترکي از سوي اعضا صادر شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره