برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مصر هم سفیر خود در قطر را تعیین کرد

منبع
فارس
بروزرسانی
مصر هم سفیر خود در قطر را تعیین کرد

فارس/ پس از تيرگي روابط دو کشور قطر و مصر و چالش‌هاي فراوان براي عادي‌شدن روابط دو طرف پس از نشست «العلا»، مصر امروز رسما براي خود در قطر سفير تعيين کرد.

بر اساس گزارش روزنامه مصري «اليوم السابع»، «عبدالفتاح السيسي» رئيس‌جمهور مصر، امروز، بخشنامه‌اي به شماره ۲۵۸ براي انتصاب برخي افراد در ديوان کل وزارت امور خارجه و همچنين براي تعيين برخي افراد به عنوان سفراي مصر در ديگر کشورها صادر کرد.
بر اساس اين بخشنامه، «عمرو کمال الدين بري الشربيني» به عنوان سفير فوق‌العاده مصر در کشور قطر تعيين شده و نام او در روزنامه رسمي اين کشور به ثبت رسيده است.
اين تعيين سفير پس از آن صورت مي‌گيرد که برخي مقامات قطري، اخيرا، لحن اظهاراتشان در خصوص مصر را تغيير دادند.
«محمد بن عبدالرحمن آل ثاني» وزير امور خارجه قطر به تازگي در مصاحبه با شبکه «العربي» اظهار داشت که از نظر قطر، مصر کشور بزرگي است و در پرونده‌هاي منطقه‌اي نقش تعيين کننده بر عهده دارد و دوحه نيز از اين جايگاه حمايت مي‌کند و اين مسأله موجب مي‌شود تا دو کشور در پرونده‌هاي مختلف با يکديگر هماهنگ باشند.
وي مسأله فلسطين را بهترين نمونه براي همکاري دو کشور قطر و مصر عنوان کرده بود.
چهار کشور عربي، عربستان سعودي، مصر، بحرين و امارات، در سال ۲۰۱۷ روابط ديپلماتيک خود با قطر را به بهانه حمايت اين کشور از تروريسم قطع کردند و تمامي گذرگاه‌هاي زميني، هوايي و دريايي را به روي اين کشور بستند.
اما در تاريخ چهارم ژانويه ۲۰۲۱ ( ۱۵ دي ماه ۱۳۹۹) و پس از گذشت حدود چهار سال از قطع روابط کشورهاي يادشده، چهل و يکمين نشست سران شوراي همکاري خليج فارس به ميزباني عربستان سعودي در شهر «العُلا» در شمال غرب اين کشور برگزار شد که اين نشست به نشست آشتي چهار کشور عربستان سعودي، بحرين، امارات و مصر با قطر معروف شد.
در آستانه برگزاري اين نشست، رسانه‌هاي خبري گزارش دادند که «سامح شکري»‌ وزير امور خارجه مصر نيز در اين نشست مشارکت خواهد کرد؛ اما به‌رغم مشارکت وزير خارجه مصر در اين نشست روابط دو کشور به‌سرعت به حالت عادي‌ بازنگشت بلکه دوحه و قاهره پس از رايزني‌هاي بسيار و توافق در خصوص مسائل مختلف به آرامي روابط خود را عادي‌سازي کردند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره