برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

اوضاع بغداد امنیتی شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
اوضاع بغداد امنیتی شد

تسنيم/ منابع عراقي به تدابير شديد امنيتي که در بغداد در آستانه نشست سه جانبه سران مصر و اردن و عراق برقرار شده است، اشاره کردند.
به گزارش السومريه، يک منبع امنيتي عراقي امروز جمعه از استقرار گسترده نيروها در منطقه« الکراده» در بغداد پايتخت عراق خبر داد.
اين منبع به السومريه نيوز اعلام کرد: اين استقرار گسترده نيروها در مناطق «الکراده» و ديگر مناطق بغداد در راستاي تدابير امنيتي ويژه مراسم نشست سه جانبه است که قرار است در بغداد برگزار شود.
همزمان صابرين نيوز هم از ازدحام بي سابقه و استقرار گسترده نيروها در بغداد همزمان با ديدار ميان «عبدالفتاح السيسي» رئيس جمهور مصر، «عبدالله دوم» شاه اردن و «مصطفي الکاظمي» نخست وزير عراق، خبر داد.
شايان ذکر است که نشست سه جانبه سران عراق، اردن و مصر، يکشنبه آتي در بغداد، پايتخت عراق برگزار مي‌شود.
در اين اجلاس «مصطفي الکاظمي»، نخست وزير عراق، «عبدالله دوم»، پادشاه اردن و «عبدالفتاح السيسي»، رئيس جمهور مصر حضور خواهند داشت.

اين اجلاس در ادامه دو اجلاس قبلي در قاهره و «بحرالميت» برگزار مي‌شود.
مصطفي الکاظمي، نخست وزير عراق اواخر مارس از تعويق نشست سه جانبه بين عراق، اردن و مصر که قرار بود بيست و هفتم مارس در بغداد برگزار شود خبر داد.

داعشي‌هاي پراکنده ميان سه استان

حشد شعبي عراق امروز جمعه از مقامات امنيتي  اين کشور خواست که براي داعشي‌هايي که ميان سه استان پراکنده هستند، چاره‌اي بيانديشند.
«علي هاشم الحسيني» سخنگوي محور شمال حشد شعبي عراق گفت: داعش توان جنگي خود را در مناطق بحراني ميان شرق صلاح الدين و جنوب کرکوک و شمال غرب ديالي از دست داد است و استفاده از بمب ها براي هدف قرار دادن نيروهاي امنيتي روي آورده است.
وي افزود: روستاها و قصبات ميان ديالي، کرکوک و صلاح الدين بايد به طور دايم مورد بازرسي قرار گيرد تا پناهگاه داعش نشود و آنها نتوانند که از اين مناطق دست به حملاتي با بمب بزنند.
الحسيني از نيروهاي امنيتي خواست که مشکل کانون هاي داعشي را حل کنند و مانع هدف قرار گرفتن نيروهاي امنيتي شوند.
يادآور مي‌شود که نيروهاي امنيتي و حشد شعبي عراق هرازگاهي در معرض حملات با بمب در نوار مرزي ميان استان‌هاي ديالي، کرکوک و صلاح الدين قرار مي‌گيرند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره