برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

تعقیب هواپیمای نظامی آمریکا توسط جنگنده روسی در دریای سیاه

منبع
مهر
بروزرسانی
تعقیب هواپیمای نظامی آمریکا توسط جنگنده روسی در دریای سیاه

مهر/ مرکز مديريت دفاع ملي روسيه از تعقيب يک فروند جنگنده آمريکايي «آرِس» توسط جنگنده «سوخوي» نيروي هوايي روسيه بر فراز آب‌هاي درياي سياه خبر داد.

به گزارش اسپوتنيک، مرکز مديريت دفاع ملي روسيه از تعقيب يک فروند جنگنده آمريکايي «آرِس» توسط جنگنده «سوخوي» نيروي هوايي روسيه بر فراز آب‌هاي درياي سياه خبر داد.
بر اساس اين گزارش، مرکز مديريت دفاع ملي روسيه از تشخيص و تعقيب يک فروند جنگنده آمريکايي بر فراز آب‌هاي درياي سياه که در حال نزديک شدن به آسمان روسيه بوده خبر داد.
به گفته نيروهاي نظامي روسيه، عمليات تعقيب جنگنده آمريکايي منجر به دور کردن آن از آسمان روسيه شده است.
در بيانيه رسمي صادر شده توسط مرکز مديريت دفاع ملي روسيه در خصوص اين رخداد آمده است: خدمه جنگنده روسي، يک فروند جنگنده «آريِس» مجهز به تجهيزات جنگي الکترونيک را تشخيص داده و به تعقيب آن پرداختند. پس از بازگشت هواپيماي نظامي خارجي از مرز ايالتي (روسيه)، جنگنده روسي به پايگاه هوايي خود بازگشت.
لازم به ذکر است، تحرکات روسيه و ناتو در درياي سياه طي هفته‌هاي گذشته و با بالا گرفتن تنش ميان دو طرف در درياي سياه، به شکل چشمگيري افزايش يافته است. در حاليکه متحدين آمريکا در پيمان ناتو، کشتيراني و استفاده از آسمان‌هاي بين‌المللي بر فراز درياي سياه را حق مسلم خود مي‌دانند، روسيه معتقد است ناتو در حال چنگ و دندان نشان دادن به مسکو و تهديد امنيت مرزهاي اين کشور است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره