برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هشدار تند وزارت دفاع چین درخصوص اقدام هواپیمای نظامی آمریکا

منبع
فارس
بروزرسانی
هشدار تند وزارت دفاع چین درخصوص اقدام هواپیمای نظامی آمریکا

فارس/ سخنگوي وزارت دفاع چين در واکنش به فرود هواپيماي نظامي آمريکا در تايوان به واشنگتن هشدار داد.

در پي تحويل «نامه‌هاي ديپلماتيک» به تايوان توسط نيروي هوايي آمريکا، وزارت دفاع چين درخصوص «عواقب جدي» هرگونه نقض حريم هوايي اين کشور هشدار داد.

به نوشته نشريه «نيوز ويک»، «وو کيان» سخنگوي وزارت دفاع چين روز پنجشنبه در بيانيه‌اي اعلام کرد: «تايوان بخشي مقدس و جدايي‌ناپذير از قلمرو چين است».

در اين بيانيه آمده است: «هرگونه هواپيماي نظامي خارجي که بخواهد در قلمرو چين فرود آيد بايد از دولت جمهوري خلق چين اجازه بگيرد».

سخنگوي وزارت دفاع چين هشدار مي‌دهد:‌ «هرگونه کشتي يا هواپيماي خارجي که به حريم هوايي و دريايي چين تجاوز کند، عواقبي جدي را کليد خواهد زد».

سخنگوي وزارت امور خارجه تايوان به نيوز ويک گفت، «هيچ اظهار نظر يا توضيح متعاقبي» درباره اين اتفاق ندارد.

نيوز ويک نوشت يک فروند هواپيماي نظامي «ولفهاند A C-146A» حوالي 9:32 صبح پنجشنبه از پايگاهي در ژاپن برخاسته و براي آنچه تحويل نامه‌هاي ديپلماتيک توصيف کرده، در تايوان فرود آمده است.

آمريکا با اعزام مکرر ناو به تنگه تايوان و کمک نظامي به تايوان عملاً در مسير حمايت از اين جزيره است و پکن بارها به اين مسئله اعتراض کرده است. اين در حالي است که کشورهاي عضو سازمان ملل متحد از جمله آمريکا، تايوان را به عنوان کشور مستقل به رسميت نمي‌شناسند.

اين اقدامات و اظهارات تحريک‌آميز ايالات متحده در شرايطي صورت مي‌گيرد که پکن، تايوان را بخشي از سرزمين متعلق به چين مي‌داند و تحرکات آمريکا و فروش سلاح به تايوان را نقض حاکميت خود و مغاير با سياست «چين واحد» ارزيابي مي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره