logo

واکنش ترکیه به تحولات تونس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
واکنش ترکیه به تحولات تونس

ايسنا/ سخنگوي رياست جمهوري ترکيه تلاش‌هاي غيرقانوني و فاقد حمايت مردمي در تونس را محکوم کرده و اطمينان داد که دموکراسي تونس از اين رخداد، قدرتمندتر خارج خواهد شد.

به نقل از خبرگزاري آناتولي ترکيه، ابراهيم کالين، سخنگوي رياست جمهوري ترکيه امروز (دوشنبه) در واکنش به اينکه قيس سعيد، رئيس جمهور تونس اختيارات پارلمان را به حالت تعويق درآورده و هشام المشيشي، نخست وزير اين کشور را از مسؤوليتش برکنار کرد، در توييتي تعليق روند دموکراسي در تونس را محکوم کرد.

کالين توييت کرد: ما مخالف تعليق روند دموکراسي و ناديده‌گرفتن درخواست مردم تونس براي دموکراسي هستيم، ما اين تلاش‌هاي فاقد مشروعيت و حمايت مردمي را محکوم کرده و اطمينان مي‌دهيم که دموکراسي تونس از اين مسير قدرتمندتر خارج خواهد شد.

رئيس جمهور تونس عصر يکشنبه پس از نشست فوق‌العاده‌اي با تعدادي از فرماندهان نظامي و امنيتي اين کشور تعليق اختيارات پارلمان و برکناري المشيشي را اعلام کرد.

او اظهار کرد که تصميم گرفته با کمک نخست وزيري که خود منصوب مي‌کند، قدرت اجرايي را بر عهده بگيرد.

قيس سعيد اين تصميمات را پس از آن اعلام کرد که با فراخوان جمعي از فعالان اعتراضاتي در استان‌هاي مختلف تونس برگزار شده و تظاهرکنندگان در سايه بحران‌هاي سياسي، اقتصادي و بهداشتي در اين کشور، سرنگوني ساختار حاکم را خواستار شده و اپوزيسيون را به شکست متهم کردند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره