برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

واکنش کرملین به پیشنهاد پاشینیان درباره مرز با جمهوری آذربایجان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
واکنش کرملین به پیشنهاد پاشینیان درباره مرز با جمهوری آذربایجان

ايسنا/ سخنگوي کرملين امروز پنج‌شنبه در واکنش به درخواست نيکول پاشينيان، نخست‌وزير ارمنستان براي استقرار افسران روس در امتداد مرز با جمهوري آذربايجان گفت، روسيه تماس‌ها با ايروان و باکو به منظور اجراي توافق‌هاي سه‌جانبه را ادامه مي‌دهد.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، ديميتري پسکوف،‌ سخنگوي رياست جمهوري روسيه به خبرنگاران گفت: مي‌دانيم که ديروز درگيري در مرز ارمنستان – جمهوري آذربايجان رخ داد و همانطور که مي‌دانيد، نمايندگان روسيه تلاش بسياري براي برقراري آتش‌بس انجام دادند. کار اما ادامه دارد.

واکنش به درخواست پاشينيان

سخنگوي کرملين در واکنش به درخواست نيکول پاشينيان، نخست‌وزير ارمنستان براي استقرار افسران روس در امتداد مرز با جمهوري آذربايجان گفت، روسيه تماس‌ها با ايروان و باکو به منظور اجراي توافق‌هاي سه‌جانبه را ادامه مي‌دهد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: روسيه به تماس‌هايش با ايروان و باکو ادامه مي‌دهد تا از اجراي کامل توافق‌هاي سه‌جانبه اطمينان حاصل کند.

او در پاسخ به اينکه آيا روسيه آمادگي دارد درخواست پاشينيان را محقق کند، گفت تماس‌ها ادامه دارند و او چيزي براي اضافه‌ کردن به صحبت‌هايش ندارد.

مانورهاي ناتو در گرجستان

سخنگوي کرملين همچنين به خبرنگاران گفت، به باور روسيه، مانورهاي اخير ناتو در گرجستان بايد به دقت تحت نظارت قرار بگيرد. مانورهايي با مشارکت بيش از ۲۵۰۰ نيرو از ۱۵ کشور از سه‌شنبه در گرجستان آغاز به کار کرد.

پسکوف گفت: يک تاييديه ديگر داريم درباره اينکه ناتو با زيرساخت نظامي خود در اطراف مرزهاي ماست، آن هم نه فقط در اطراف مرزهايمان، بلکه در خود مرزهايمان. اين البته مورد نظارت بسيار دقيق ما قرار مي‌گيرد. چنين تحرکاتي ما را وادار مي‌سازد تا تدابيري براي حفظ ايمني خود به کار ببنديم.

پسکوف تاکيد کرد، به اعتقاد روسيه اين مساله مهم است که سناريوهاي مانورهاي نظامي ناتو بر هيچ‌گونه اقدام پنهاني عليه روسيه دلالت نداشته باشد. او در مورد ارزيابي کرملين از مشارکت باکو در اين مانورها گفت: جمهوري آذربايجان يک کشور مستقل است و ما براي روابطمان با جمهوري آذربايجان ارزش قائل هستيم. ما شراکت داريم و يک اراده سياسي مشترک براي توسعه بيشتر همکاري ما وجود دارد. البته از نظر ما مهم است که سناريوهاي چنين مانورهايي، بر اقدامات پنهاني عليه کشور ما دلالت نداشته باشد. سناريوهاي اين مانورها در ناتو نوشته مي‌شود، در ائتلافي که پنهان نمي‌کند چه کسي را دشمن اصلي مي‌داند. 

روابط ترکيه –آذربايجان

سخنگوي رياست جمهوري روسيه همچنين ابراز اميدواري کرد که روابط ميان جمهوري آذربايجان و ترکيه به بهاي ثبات منطقه‌اي توسعه پيدا نکند.

پسکوف در رابطه با اخباري در مورد تشکيل ارتش مشترک ترکيه-جمهوري آذربايجان گفت: طبيعتا، جمهوري آذربايجان و ترکيه در حال توسعه مناسبات دوجانبه خودشان هستند. اين يک مساله حاکميتي است. بسيار مهم است که چنين اتفاقي به بهاي ثبات و فضاي قابل پيش‌بيني در اين منطقه رخ ندهد. ما به تماس‌هاي معمول خود با شرکاي ترکيه‌اي و آذربايجاني خودمان ادامه مي‌دهيم.

تحولات افغانستان


سخنگوي کاخ کرملين امروز پنج‌شنبه همچنين گفت، روسيه عميقا نگران تازه‌ترين تحولات در افغانستان است و آمادگي دارد تا با شرکا در بحبوحه تهديدات احتمالي همکاري کند.

پسکوف گفت: شما مرتبا بيانيه‌هاي وزارت خارجه و وزارت دفاع روسيه را مي‌شنويد، مبني بر اينکه آنچه در افغانستان مي‌گذرد، موجب نگراني عميق ماست و اينکه ما کاملا آمادگي داريم با شرکايمان در بحبوحه تهديداتي که شرايط افغانستان ممکن است، به وجود آورد، همکاري کنيم.  

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره