برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کناره گیری اشرف غنی در نشست فوق‌العاده شورای ملی افغانستان مطرح می‌شود؟

منبع
تسنيم
بروزرسانی
کناره گیری اشرف غنی در نشست فوق‌العاده شورای ملی افغانستان مطرح می‌شود؟

تسنيم/ درحالي که رئيس جمهور افغانستان خواستار تشکيل نشست فوق‌العاده شوراي ملي شده است، يک کارشناس سياسي چرايي برگزاري اين نشست را بررسي کرد.

«احمد سعيدي» کارشناس مسائل سياسي دلايل درخواست رئيس جمهور افغانستان براي برگزاري نشست فوق‌العاده شوراي ملي گفت که اشرف غني در اين نشست اوضاع امنيتي، سياسي و اجتماعي افغانستان و منطقه را تحليل، بررسي و ارزيابي خواهد کرد و نظرات اعضاي شوراي ملي را نيز خواهد شنيد.

وي افزود: اشرف غني در اين نشست اعضاي پارلمان افغانستان را به همکاري، همسويي و يکدلي فرا خواهد خواند تا در شرايط دشوار در کنار حکومت بايستند.

سعيدي ادامه داد که رئيس جمهور افغانستان احتمالاً در اين نشست، اعضاي شوراي ملي را در جريان آخرين تحولات کشور و منطقه قرار دهد و اينکه نتيجه مذاکرات صلح و هيئتي که در قطر هستند، چه بوده است.

اين کارشناس مسائل افغانستان گفت که در اين نشست درباره ادامه حضور هيئت صلح در قطر رايزني خواهد شد و با توجه به اينکه نشست‌ها و مذاکرات دوحه تا هنوز هيچ نتيجه‌اي نداشته است، شايد اشرف غني از اعضاي شوراي ملي نظر بخواهد که مذاکرات قطر متوقف شده و يا ادامه يابد.

سعيدي افزود که احتمال آن نيز وجود دارد که اشرف غني در مشورت با اعضاي شوراي ملي تصميم بگيرد تا وضعيت اضطراري اعلام کند اما اين احتمال را ضعيف است.

به گفته اين کارشناس مسائل سياسي، احتمال ضعيفي وجود دارد که اشرف غني در اين ديدار مسئله دولت موقت و يا کناره‌گيري خويش از قدرت را نيز مطرح کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره