برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

فائوچی: شیوع کرونا در کشور در حال وخیم‌تر شدن است

منبع
فارس
بروزرسانی
فائوچی: شیوع کرونا در کشور در حال وخیم‌تر شدن است

فارس/ مدير سازمان بيماري هاي عفوني آمريکا در مصاحبه‌اي هشدار داد با توجه به شيوع سويه دلتاي ويروس کرونا، شرايط ابتلا به اين ويروس در اين کشور در حال وخيم‌تر شدن است.

وي که با «اي‌بي‌سي نيوز» مصاحبه مي‌کرد، گفت: «من فکر نمي‌کنم که شاهد قرنطينه باشيم. من فکر مي‌کنم درصد کافي از مردم واکسن زده‌اند البته نه آنقدر کافي که جلوي شيوع را بگيرد اما من معتقدم اين ميزان آنقدر کافي ميباشد که به ما اجازه ندهد به شرايطي که زمستان گذشته شاهد آن بوديم برويم. اما وضعيت در حال وخيم‌تر شدن است».
اين مقام بهداشتي آمريکا اضافه کرد: «شما شاهد شتاب تعداد افراد مبتلا هستيد. هر روز هفته اين آمار در حال افزايش است. شما مي‌دانيد چه چيزي را واقعا بايد انجام دهيم. ما اين را بارها و بارها گفته‌ايم. ما 100 ميليون نفر در اين کشور داريم که شرايط واکسن زدن را دارند اما واکسن نمي‌زنند. ما شاهد شيوع در ميان کساني هستيم که واکسن نزده‌اند».
بالا رفتن مجدد آمار مبتلايان به کرونا در ايالات متحده و افزايش بي‌ميلي آمريکايي‌ها براي تزريق واکسن «کوويد-۱۹»، دولت «جو بايدن» رئيس‌جمهور آمريکا را بر آن داشته است تا تمهيداتي را براي ترغيب مردم اين کشور به تزريق واکسن در نظر بگيرد که از آن جمله مي‌توان به اجباري شدن تست هفتگي کرونا براي کارکنان دولت و ارائه پاداش ۱۰۰ دلاري به هر آمريکايي که حاضر به دريافت واکسن کرونا شوند، اشاره کرد.
طبق گزارش سي ان ان، اقدامات جديد دولت بايدن در شرايطي صورت مي‌گيرد که تعداد بيماران بستري مبتلا به کرونا و آمار مرگ و مير مرتبط با اين ويروس مرگبار در ايالات متحده مجدداً سير صعودي در پيش گرفته است و مقام‌هاي آمريکايي مي‌گويند که اکثر قريب به اتفاق افرادي که ميزان ابتلا در آن‌ها شديد بوده است، واکسن دريافت نکرده‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره