برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

حمله راکتی علیه مقر شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا در شرق سوریه

منبع
فارس
بروزرسانی
حمله راکتی علیه مقر شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا در شرق سوریه

فارس/ منابع آگاه از حمله راکتي مجدد شب گذشته عليه يکي از مقرهاي شبه‌نظاميان «قسد» وابسته به آمريکا در شرق سوريه خبر دادند.

شب گذشته (دوشنبه - ۲ آگوست)، مقر استقرار نيروهاي مسلح وابسته به ارتش آمريکا در نزديکي ميدان نفتي «العمر» در شرق سوريه هدف حمله راکتي قرار گرفت. به دليل کمربند امنيتي ايجاد شده در اطراف اين منطقه، نمي‌توان از ميزان خسارات وارد شده در اين حمله اطلاع يافت.

خبرنگار خبرگزاري «اسپوتنيک» در «ديرالزور» طي گزارشي اعلام کرد که افراد مسلح ناشناس که گفته مي‌شود از اعضاي قبائل عربي ساکن اطراف اين منطقه بودند، با چندين راکت و آر پي جي، يکي از مقرهاي شبه‌نظاميان کُرد موسوم به «نيروهاي دموکراتيک سوريه» (قسد) وابسته به آمريکا را در شهرک «الشحيل» هدف قرار دادند. اين مقر، يکي از مقرهاي  است که در اطراف ميدان نفتي العمر قرار دارد که نيروهاي اشغالگر آمريکايي از آن به عنوان پايگاه نظامي غيرقانوني استفاده مي‌کنند.

به گفته منابع محلي، يک نقطه نظامي متعلق به شبه‌نظاميان قسد در نزديکي خيابان اصلي هدف قرار گرفت و در پي آن نيروهاي قسد به حالت آماده‌باش درآمدند و به صورت کورکورانه اقدام به تيراندازي کردند. همزمان پهپادهاي آمريکايي نيز در منطقه به پرواز درآمدند تا تحرکات عاملان اين حمله را رصد کنند و آن‌ها را تحت پيگرد و تعقيب قرار دهند.

بنا بر اين گزارش، در پي اين حمله، صداي آمبولانس‌ها و خودروهاي امدادرسان در نقطه نظامي مذکور به گوش رسيد. اين در حالي بود که افراد مسلح نزديک به آمريکا تمام تلاش خود را کردند تا نتايج اين حمله فاش نشود.

همزمان با اين حمله، نيروهاي اشغالگر آمريکايي همچنان در حال افزايش حمايت از پايگاه‌هاي نظامي خود در حومه شرقي ديرالزور هستند و منابع محلي به خبرنگار اسپوتنيک اعلام کردند که همزمان با پرواز بالگردهاي آمريکايي در اين منطقه، تجهيزات نظامي آمريکايي از خاک عراق به پايگاه اين نيروها در ميدان گازي «کونيکو» انتقال يافت.

بنا بر اين گزارش، اين تجهيزات نظامي شامل مهمات، موشک‌ها و تجهيزات نظامي ديگر بود که از مسير بين‌المللي «اوتستراد» (الحسکه - ديرالزور) به اين پايگاه نظامي انتقال يافت.

ارتش اشغالگر آمريکا و شبه‌نظاميان قسد، کنترل بزرگترين ميدان‌هاي نفتي و گازي العمر و کونيکو در شرق سوريه را در دست دارند و از آن‌ها به عنوان پايگاه‌هاي نظامي که فعاليتهايشان در قاچاق و سرقت نفت سوريه را تسهيل مي‌کند، استفاده مي‌کنند.

اخيرا حملات راکتي متعددي عليه پايگاه‌هاي آمريکا و متحدان اين کشور در خاک سوريه صورت مي‌گيرد که بيانگر آغاز مرحله جديدي در پرونده سوريه است و به گفته منابع سياسي آگاه، اين حملات دو سناريو را پيش روي واشنگتن قرار مي‌دهد: خروج تدريجي آمريکا از منطقه يا انتقال نيروي بيشتر و تجهيزات نظامي جديد براي مقابله با اين تهديدهاي روبه‌رشد.

پيشتر روزنامه الاخبار لبنان در گزارشي با بررسي افزايش حملات راکتي عليه تروريست‌هاي آمريکايي در سوريه و همپيمانانشان، نوشت: «هدف از تشديد حملات عليه پايگاه‌هاي آمريکا افزايش فشارها عليه واشنگتن است تا آمريکا فشارهاي اقتصادي خود را کاهش دهد و حق سوريه در تثبيت حاکميتش را بپذيرد».

منابع مذکور پيش‌بيني کردند که واشنگتن در مرحله آينده، گام‌هايي در راستاي کاهش تحريم‌ها عليه سوريه بردارد تا اين‌گونه دمشق را ترغيب کند که از حضور معارضان در عرصه سياسي اين کشور استقبال به عمل آورد.

در چنين شرايطي، شبه‌نظاميان قسد مي‌دانند که در صورت خروج آمريکا از خاک سوريه بيشترين زيان عايد آن‌ها خواهد شد ازاين‌رو ضمن تکذيب وجود مقاومت مردمي عليه حضور آمريکا و نسبت دادن حملات عليه آمريکا به سازمان تروريستي داعش، تلاش دارد تا حمايت بيشتر غرب و آمريکا از نيروهايش در منطقه را تضمين کند و آمريکايي‌ها را مجاب کند که براي جلوگيري از تحرکات جديد داعش تا حداکثر زمان ممکن در سوريه باقي بمانند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره