برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

استفاده از ماسک در شهرهای آمریکا ضروری شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
استفاده از ماسک در شهرهای آمریکا ضروری شد

ايرنا/ علي رغم واکسيناسيون گسترده در آمريکا، شيوع گسترده ويروس "دلتا" موجب شده است که استفاده از ماسک در شهرهاي مختلف اين کشور از جمله نيويورک بار ديگر ضروري شود.

نشريه آمريکايي نيويوک تايمز با انتشار اين خبر نوشت: استفاده از ماسک در مکان هاي سر بسته در شهرهاي ايالت «لوئيزيانا» واقع در جنوب شرق آمريکا و شهر سانفرانسيسکو، قطب اقتصادي در شمال ايالت کاليفرينا با شدت يافتن ويروس دلتا از سرگرفته شد.

اين نشريه آمريکايي در ادامه نوشت: اما در شهر نيويورک، «بل ديبلاسو» شهردار اين شهر خواستار متمرکز شدن هرچه بيشتر شهروندان اين شهر بر مساله  واکسيناسيون شده است.

نيويورک تايمز نوشت: مقامات شهر نيويورک بر لزوم اجراي محدوديت هاي اجتماعي به منظور جلوگيري از شيوع اين ويروس تاکيد دارند تا مانع از آن شوند اين شهر به کانون همه گيري کرونا در آمريکا تبديل شود و به مانند ديگر شهرهاي ايالت لوئيزيانا و شمال کاليفرنيا خواستار زدن ماسک بويژه در اماکن سربسته شدند.

اين گزارش مي افزايد: شهردار نيويورک دراين باره برآوردي متفاوت دارد و مي گويد خواستار متمرکز شدن بر افزايش شمار افراد واکسينه دراين شهر است چراکه نگران اين موضوع است که ملزم کردن افراد به زدن ماسک از انگيزه کساني که قصد زدن واکسن را دارند خواهد کاست.

نيويورک تايمز در ادامه اين خبر نوشت: حتي زماني که روز دوشنبه شمار افراد بالغ واکسينه شده در برابر ويروس کرونا در سراسر آمريکا به ۷۰ درصد رسيد، اما شهر نيويورک به يکباره شاهد کاهش در نرخ واکسيناسيون شد، بطوري که به يکباره موارد ابتلا به اين ويروس دراين شهر بار ديگر شدت گرفت و شمار مبتلايان به کرونا به يکهزار و ۲۰۰ نفر در روز رسيد؛ آماري که شش برابر بيشتر از آمارهاي موجود در ماه ژوئن گذشته بود.

هم اکنون شمار مبتلايان به ويروس کرونا در سراسر جهان از مرز ۱۹۹ ميليون و ۶۰۰ هزار نفر عبور کرد که از اين تعداد بيش از چهار ميليون و ۲۰۰هزار نفر جان باخته اند.

آمريکا نيز با ۳۵ميليون و ۸۹۵هزار مبتلا و ۶۲۹ هزار جان باخته همچنان کانون شماره يک شيوع ويرو کرونا در جهان به شمار مي رود.

شهر نيويورک نيز دو ميليون و ۱۵۰هزار مبتلا به کرونا داشته که بيش از ۵۳هزار نفر از مبتلايان به اين ويروس جان باخته اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره