برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پامپئو به سیاست "ضعیف" بایدن در قبال چین تاخت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پامپئو به سیاست "ضعیف" بایدن در قبال چین تاخت

ايسنا/ وزير امور خارجه پيشين آمريکا به سياست "ضعيف" جو بايدن در قبال چين تاخت و نسبت به خطر عدم ايستادگي مقابل "دشمنان" آمريکا هشدار داد.

مايک پامپئو، وزير امور خارجه سابق آمريکا در برنامه شان هنتي فاکس نيوز گفت: همانطور که در بهار ۲۰۲۰ تاکيد داشتم، موسسه ويروس‌شناسي ووهان به طور حتم مکاني است که ويروس کرونا از آن نشات گرفت و ما ديديم که چه لاپوشاني عميقي صورت گرفت. اين کار هنوز هم ادامه دارد. آنها به هيچ‌کس اجازه نمي‌دهند درست تحقيق کنند. حزب کمونيست چين مسؤول است که به مردم اجازه داد با يک ويروس بسيار مسري و شناخته شده، ويروسي که خيلي کشنده است سفر کنند و آن را در سراسر جهان پخش کنند.

او افزود: اين کاري غيرمسؤولانه بود و آنها بايد پاسخگو شوند. راه‌هاي زيادي هست که ما اين کار را انجام دهيم. به نظر نمي‌رسد که دولت بايدن قصد داشته باشد وارد هيچ‌کدام از اين مسيرها شود. ابزارهاي بسياري وجود دارد که دولت بايدن مي‌تواند از آنها براي پاسخگو کردن حزب کمونيست چين بابت مرگ و مير ميليون‌ها تن در سراسر جهان و ضرر ميلياردها دلاري که نتيجه شيوع اين ويروس در جهان بود، استفاده کند.

وزير امور خارجه دولت ترامپ تاکيد کرد: معلوم نيست که ما چطور قرار است اطمينان حاصل کنيم که فشار واقعي به حزب کمونيست چين به ويژه در خصوص تايوان وارد مي‌شود. ما در روزهاي پاياني کارمان مجوز فروش پهپاد ام.کيو۹ را براي تايواني‌ها صادر کرديم تا بتوانند از کشورشان دفاع کنند. همين کار را با اف-۱۶ها کرديم. به وضوح تاکيد کرديم که به کشتي‌راني آزاد در اين تنگه ادامه مي‌دهيم و وقتي چيني‌ها درباره اتحاد دوباره صحبت مي‌کنند، خب اين کاملا غلط است. تايوان هرگز بخشي از چين نبوده است. ما به آنها اجازه نمي‌دهيم از آن لحن بدون رويارويي با تبعات آن استفاده کنند. ما بايد درباره اين مسائل جدي باشيم.

مايک پامپئو تاکيد کرد: وقتي شما ضعيف هستيد، ريسک ايجاد مي‌کنيد. شما خطري واقعي به وجود مي‌آوريد چون دشمنانتان باور مي‌کنند که مي‌توانند با لحني بد با شما بدرفتاري کنند. وقتي شما قوي باشيد، منظورتان درباره کلماتي که استفاده مي‌کنيد واضح است و شما آماده هستيد تا آنها را عملي کنيد، همانطور که دولت ترامپ هميشه اينطور بود. وقتي شما آماده ايد تا از چيزي پشتيباني کنيد، اين آزادي آمريکا را تضمين مي‌کند و دشمنانتان حواسشان به آن هست.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره