برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

تشخیص هویت قربانیان سقوط از هواپیمای نظامی آمریکا در فرودگاه کابل

منبع
مهر
بروزرسانی
تشخیص هویت قربانیان سقوط از هواپیمای نظامی آمریکا در فرودگاه کابل

مهر/ تصاوير ويدئويي گرفته شده از فرودگاه بين المللي کابل نشان مي‌دهد که لحظاتي پس از برخاستن هواپيماي نظامي آمريکا از باند اين فرودگاه، دو تن از اين هواپيماي در حال پرواز سقوط کردند.

به نقل از اسپوتنيک، شبکه تلويزيوني دهلي نو در گزارشي اعلام کرد که هويت دو مرد افغاني که لحظاتي پس از برخاستن هواپيماي نظامي آمريکا از فرودگاه کابل سقوط کرده و کشته شدند، شناسايي شد.

طبق اين گزارش، اين دو مرد افغان که سعي داشتند به هر شيوه ممکن خاک افغانستان را ترک کنند، کمتر از ۳۰ سال سن داشتند.

يکي از اين کشته شدگان «صفي الله هوتک» يک پزشک بود که هويت وي از روي شناسنامه‌اي که به همراه داشت، مشخص شد. قرباني ديگر اين سقوط نيز م مردي جوان به نام «فيدا محمد» بود.

دو روز پيش نيز (سه شنبه) نيروي هوايي ايالات متحده آمريکا در بيانيه‌اي اعلام کرد که در پي کشف بقاياي جسد يک انسان در ارابه فرود يکي از هواپيماهاي نظامي اين کشور که روز دوشنبه در پي تصرف شهر کابل به دست طالبان و هجوم مردم به فرودگاه بين‌المللي اين شهر از باند فرودگاه برخاست، تحقيقات آغاز شده است.

طبق اين بيانيه، اين هواپيماي نظامي روز يکشنبه در فرودگاه کابل فرود آمد و توسط صدها شهروند افغاني محاصره شد.

در اين بيانيه آمده است: «خدمه هواپيماي سي -۱۷ با مشاهده وخيم‌تر شدن وضعيت امنيتي در اطراف هواپيما تصميم به پرواز از باند فرودگاه در سريع‌ترين زمان ممکن گرفتند».

گفتني است، روز دوشنبه مردم افغانستان در پي سقوط کابل به دست نيروهاي طالبان با هجوم به فرودگاه بين‌المللي اين شهر درصدد ترک کشور خود برآمدند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar