برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

چین: موضع اتحادیه اروپا در قبال تایوان را محکوم می‌کنیم

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
چین: موضع اتحادیه اروپا در قبال تایوان را محکوم می‌کنیم

باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن موضع اتحادیه اروپا در قبال تایوان را که در گزارش جدید پارلمان اروپا ارائه شده محکوم می‌کند.

به نقل از تله تریدر، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز پنجشنبه اعلام کرد پکن موضع اتحادیه اروپا در قبال تایوان را که در گزارش جدید پارلمان اروپا ارائه شده است، محکوم می‌کند و شدیدا با آن مخالف است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه تاکید کرد: پکن از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد عزم و اراده قوی و توانایی مردم چین در حفاظت از حاکمیت ملی را دست کم نگیرند.

پس از آنکه پارلمان اروپا گزارش جدید خود را با عنوان روابط و همکاری اتحادیه اروپا و تایوان با هدف آغاز مذاکرات برای تعمیق روابط اقتصادی بین دو طرف تا قبل از پایان سال جاری میلادی اعلام کرد چین به این اقدام پارلمان اروپا واکنش نشان داد.

 ونبین همچنین در ادامه اظهاراتش گزارش رسانه‌ها مبنی بر آزمایش دوباره سلاح‌های مافوق صوت از سوی چین در تابستان امسال را رد کرد.

او در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما بار‌ها موضع چین را در این مورد بیان کرده‌ایم. من می خواهم مجدداً تأکید کنم که آزمایش گزارش شده توسط برخی رسانه ها یک آزمایش معمول فضاپیما برای آزمایش فناوری استفاده مجدد از فضاپیماهاست.

روزنامه فایننشال تایمز در مطلبی به نقل از چهار مقام آگاه آمریکایی نوشت: ارتش چین در ۲۷ ژوئیه موشکی مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش کرده است.

در ادامه مطالب این روزنامه به نقل از منابع آگاه آمریکایی آمده است: پس از آن چین بار دیگر در ۱۳ اوت سال جاری میلادی دومین موشک مافوق صوت خود را آزمایش کرد.

به گفته برخی منابع آگاه، آزمایش موشک‌های مافوق صوت چین به شدت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی را متحیر و نگران کرده است. آمریکایی‌ها می‌گویند این سلاح‌ها به خوبی توانایی چین در عرصه پیشرفت‌های نظامی را نشان می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره