برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آمریکا مدعی کمک به اسکان پناهجویان افغان شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آمریکا مدعی کمک به اسکان پناهجویان افغان شد

ایرنا/ یک مقام ارشد دولت آمریکا مدعی شد پس از گذشت ۶ ماه از خروج آشوب برانگیز نیروهای آمریکایی از افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان در این کشور که موجب فرار افغان ها از کشورشان شده، به دنبال یافتن راه هایی برای پذیرفتن پناهجویان افغان توسط دیگر کشورهاست.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، واشنگتن شرکایش را ترغیب کرده است تا افغان هایی که واجد شرایط ورود به آمریکا نیستند را بپذیرد. یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود در گفت و گو با این رسانه گفت: « ما با همکاران بین المللی در حدود ۶۰ کشور هر هفته گفت و گو می کنیم و هربار به آنها متذکر می شویم تا چه اندازه مشارکت آنها در این تلاش بین المللی ( اسکان پناهجویان افغان) حائز اهمیت است.» 

این مقام آمریکایی که دولتش با اعمال سیاست های مداخله جویانه در سال های اخبر بحران های متعددی در افغانستان ایجاد کرده است، با بیان اینکه اکنون هزاران افغان در اروپا، خاورمیانه و دیگر نقاط جهان ماه هاست در انتظار اسکان می باشند،افزود: «ما تلاش بین المللی  ۲۰ ساله در افغانستان داشتیم.  حال نیز تلاش بین المللی برای اسکان افغان ها را ادامه می دهیم.» 

 او پس از بازدید از مرکز نقل و انتقال افغان ها در «ابوظبی» پایتخت امارات متحد عربی ادعا کرد: ماه گذشته صدها افغان از روند طولانی اسکان دوباره شان دست به اعتراض زدند و خواستار فرستاده شدن فوری به آمریکا شدند. 

وی همچنین در جلسه این مرکز از افغان ها به دلیل روند طولانی این انتقال عذرخواهی کرد  و افزود افراد واجدشرایط به زودی در آمریکا اسکان داده خواهند شد. 

از زمان سقوط کابل در ماه اوت و به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان حدود ۱۲ هزار افغان در امارات متحده به سر می برند. مقام ارشد دولت آمریکا ابراز امیدواری کرد تمامی افغان هایی که در امارات متحده عربی به سر می برند تا ماه اوت در آمریکا اسکان داده شوند اما هنوز نمی توان صحت این صحبت را تائید کرد.

در گزارش رویتر مشخص نشده است که کدام کشورها افرادی که شرایط ورود به امریکا را ندارند اسکان خواهند داد. 

براساس این گزارش، آمریکا از اواسط ماه اوت و به قدرت رسیدن طالبان در پی خروج نیروهایش که منجر به سقوط دولت افغانستان شد، ۸۵ هزار پناهجوی افغان را پذیرفته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره