برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رئیس کمیسیون اروپا: شرایط امروز، یادآور بحران غذایی دهه ۱۹۳۰ است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رئیس کمیسیون اروپا: شرایط امروز، یادآور بحران غذایی دهه ۱۹۳۰ است

ایرنا/ اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا در نشست اقتصادی «داووس» سوئیس گفت شرایط جنگ اوکراین و وضعیت امروز جهان یادآور دوران تاریک گذشته در قحطی دهه ۱۹۳۰ میلادی است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، فون در لاین روز سه شنبه در سخنانی در جلاس داووس، در مورد بحران مواد غذایی که آن را پیامد جنگ اوکراین دانست، ابراز نگرانی کرد و خواستار اقدام فوری جامعه جهانی دراین زمینه شد.

رئیس کمیسیون اروپا مدعی شد: روسیه تلاش می کند تا با مانع شدن در برابر صادارات گندم، آن را به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده کند.

وی افزود: روسیه امروز  از گرسنگی و غلات برای افزایش قدرت خود در برابر غرب استفاده می کند.

فون درلاین در ادامه گفت : هم اکنون حدود ۲۰ میلیون تن گندم در اوکراین انباشت شده که تا پیش ازاین بطور معمول ماهانه حدود پنج میلیون تن صادرات گندم از سوی اوکراین وجود داشت که اکنون به ۲۰۰هزار تن تا حدود یک میلیون تن تنزل یافته است، بنابراین باید تلاش کنیم تا این بخش از صادرات اوکراین را به بنادر خود متصل سازیم.

رئیس کمیسیون اروپا در ادامه گفت: همکاری جامعه جهانی پاسخی به باج خواهی روسیه است.

وی افزود: اکنون اشغال اوکراین از سوی روسیه یاد آور دوران تاریک گذشته از سوی شوروی در  دهه ۱۹۳۰ میلادی است.

رئیس کمیسیون اروپا گفت: جهان شاهد آن است که روسیه انرژی را بعنوان یک سلاح به کار برده است.

وی گفت که نیاز است تا هم در زمینه انرژی و وابستگی به نفت و گاز و هم وابستگی به مواد غذایی پایان داد و راه های جدیدی را برای مقابله با  بحران  مواد غذایی و انرژی که بدین صورت جهان را در برگرفته است، پایان بخشید، وی دراین زمینه بر همکاری جامعه بین الملل تاکید ورزید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره