برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

حمله هکر‌های روس به وبگاه اداره مالیات آمریکا با بدافزار‌های محرمانه

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
حمله هکر‌های روس به وبگاه اداره مالیات آمریکا با بدافزار‌های محرمانه

باشگاه خبرنگاران/ هکر‌های روسیه با استفاده از ابزار‌های جدید محرمانه توانستند به وبگه اداره مالیات آمریکا نفوذ کنند.


به گزارش المیادین، در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین، هکر‌های روسی در یکی از خطرناک‌ترین حملات سایبری خود، به وبگاه اداره مالیات آمریکا نفوذ کرده و به اطلاعات همه شهروندان آمریکایی دست یافتند. برنامه نویسان آمریکایی توانستند ۵ ساعت پس از این حمله سایبری، کنترل این وبگاه مهم را به دست بگیرند.

گزارش‌های غربی حاکی از آن است که تعداد حملات سایبری روسیه علیه اوکراین از زمان آغاز جنگ اوکراین به ۵۵۰ مورد می‌رسد. این حمله‌ها اکثرا بخش‌های زیرساختی و حیاتی را هدف قرار داده و این نگرانی را به وجود آورده که  در پس زمینه جنگ اوکراین، جنگ سایبری بین کشور‌های جهان آغاز شود.

گفته می‌شود روسیه در این حملات سایبری از ابزار‌های جدید محرمانه‌ای استفاده می‌کند. طبق گزارش مرکز ملی امنیت سایبری در انگلیس و آژانس امنیت سایبری آمریکا یک گروه روسی، شکل جدیدی از بدافزار را توسعه داده‌اند که قادر است در داخل برنامه‌ها و دستگاه‌های حفاظتی شبکه‌های کامپیوتری پنهان شود!

تاکنون نه آمریکا و نه هیچ کشور غربی در مواجهه با بد افزار‌های روسی راه حل‌های ریشه‌ای پیدا نکرده اند و تنها راه حل ممکن خاموش کردن دستگاه آلوده و قطع کامل آن از شبکه است که به ندرت اتفاق می‌افتد، زیرا تشخیص آلودگی هر دستگاهی با بدافزار روسی بسیار پیچیده و دشوار است.

با اوج گیری تنش‌ها در اوکراین، نبرد سایبری روسیه و آمریکا نیز شدت گرفته است. چندی پیش وزرات خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای به گروه‌های هکری در آمریکا و اوکراین هشدار داد که حملات سایبری علیه زیرساخت‌های این کشور خطر رویارویی مستقیم نظامی را به دنبال دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره