برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رئیس اطلاعات موگادیشو در حمله الشباب به یک هتل زخمی شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ منابع خبری در سومالی از حمله افراد مسلح تروریست‌های الشباب به هتلی در موگادیشو و آتش‌سوزی درپی تیراندازی در این هتل خبر دادند.

به گفته منابع امنیتی و شاهدان، افراد مسلح تروریست‌های افراطی «الشباب» روز جمعه در میان رگبار گلوله و انفجار به هتلی در «موگادیشو» پایتخت سومالی حمله کردند و در این حادثه تلفاتی نیز گزارش شده است.

العربیه نوشت، «عبدالقادر حسن» یک مقام امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفت که حمله به هتل «حیات» باعث درگیری مسلحانه خشونت‌آمیز بین نیرو‌های امنیتی و افراد مسلحی شد که هنوز در داخل ساختمان هستند.

«عبدالقادر حسن» همچنین گفت: «دقایقی قبل از هجوم افراد مسلح به هتل، صدای انفجار مهیبی به صدا درآمد» و افزود: «هنوز جزئیاتی در دست نداریم، اما تلفات جانی داریم و نیرو‌های امنیتی در حال حاضر درگیر درگیری با دشمن در این ساختمان هستند.»

شاهدان گفتند که انفجار دوم در خارج از هتل چند دقیقه پس از انفجار اول روی داد که منجر به تلفات نیرو‌های امدادی، اعضای نیرو‌های امنیتی و غیرنظامیانی شد که درپی انفجار اول به محل شتافته‌اند.

یک شاهد عینی گفت: «منطقه در حال حاضر محاصره شده و تبادل آتش بین نیرو‌های امنیتی و افراد مسلح در جریان است.»

رسانه‌های محلی نیز گزارش دادند که رئیس اطلاعات موگادیشو در این حمله مجروح شده است.

به نوشته خبرگزاری العربیه عربستان، مسئولیت این حمله را «الشباب» که با «القاعده» مرتبط است برعهده گرفت و در بیانیه کوتاهی که در یک وب‌سایت وابسته به آن منتشر شد، اعلام کرد گروهی از مهاجمان جوان به هتل هایت در موگادیشو در حالی که داخل آن شلیک می‌کردند، حمله کردند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره