برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بحران کمبود استاد در دانشگاه‌های افغانستان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بحران کمبود استاد در دانشگاه‌های افغانستان

ایرنا/ سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان اعلام کرد کمبود استادان در دانشگاه‌های کشور، یک چالش جدی است و از استادانی که به خارج از کشور رفتند خواست به کشور برگردند.

به گزارش خبرگزاری طلوع نیوز، ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان در سفر به ولایت هرات از استادانی که به خارج از افغانستان کشور رفتند خواست به کشور بازگردند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی به خبرنگاران گفت: کمبود کادر دانشگاهی و شخصیت‌ علمی را باید تامین کرد. چرا که مرکز این دانشگاه‌ها، سلسله‌ ابتدایی مدارس است.

وی با تاکید بر توسعه دانش روز در دانشگاه‌های کشور افزود دانش‌ روز و نوین در کنار دانشگاه‌ها، در مدرسه‌های دینی کشور نیز تدریس خواهد شد.

او همچنین خاطرنشان کرد: «ما از طریق همین رسانه از تمامی استادان ما و اشخاصی که در خارج از افغانستان هستند دعوت به بازگشت می کنیم.»

در همین حال، استادان و دانشجویان دانشگاه هرات، کمبود استادان را از چالش‌های جدی این دانشگاه عنوان کردند.

عزیزالرحمان نیازی، استاد دانشگاه هرات، گفت: «بیشتر استادان پیشکسوت ما، استادان بسیار توانمند ما فعلاً کشور را ترک کرده‌ و مهاجر شده‌اند.»

مسئولان محلی هرات، توسعه دانش روز در دانشگاه‌های کشور را تنها راه بیرون رفت افغانستان از وابستگی به کشورهای دیگر می‌دانند.

نور احمد اسلام جار، والی هرات، گفت: «مردم باید در تمام انواع علوم و فنون خودکفا و مستقل باشد. طیاره‌های اف-۳۵ و تانک‌های ان-۱ را خودش بسازد.»

دانشگاه هرات یکی از دانشگاه‌های بزرگ افغانستان است. برپایه آمارها، بیشتر استادان این دانشگاه طی یک سال و نیم گذشته، کشور را ترک کرده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره