برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اعترافات تکان‌دهنده نظامیان اسرائیلی درباره قتل عام «طنطوره»

منبع
ايرنا
بروزرسانی

ایرنا/ تعدادی از نظامیان سابق رژیم صهیونیستی به جزئیات تکان دهنده ای از قتل عام فلسطینیان در روستای «طنطوره» در سال ۱۹۴۸ میلادی اعتراف کردند.

پایگاه خبری «عربی ۲۱» امروز سه شنبه در باره قتل عام طنطوره نوشت: نظامیان سابق رژیم اسرائیل به تازگی در اعترافات خود تعداد قربانیان فلسطینی این قتل عام را دهها نفر اعلام کردند که همگی به واسطه شلیک تیر مستقیم اعدام شدند. تخمین زده می شود که در جریان این قتل عام، ۲۵۰ غیرنظامی فلسطینی قربانی شدند.
واحد «اسکندرونه» وابسته به گروه صهیونیستی تروریستی "هاگانا" شب ۲۲ مه سال ۱۹۴۸ میلادی به روستای طنطوره حمله کردند. در این حمله، ۲۵۰ فلسطینی قتل‌عام شدند. گروه تروریستی هاگانا در کنار چند گروه مسلح تروریستی دیگر صهیونیست بعد از تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی بنیان و هسته اصلی ارتش کنونی این رژیم را تشکیل دادند.
پایگاه "عربی ۲۱" افزود: یکی از این نظامیان سابق اعتراف کرده که در آن زمان خودش به تنهایی بین ۱۵ تا ۲۰ اسیر فلسطینی را با تیر مستقیم هدف قرار داده و به قتل رسانده است.
درحالی که مشخص شده که که یکی از افسران صهیونیست این واحد نیز با سلاح کمری خود تعداد دیگری از فلسطینی ها را در قتل عام طنطوره به قتل رسانده است. یک نظامی دیگر پرده از وحشیانه ترین جنایت در این قتل عام پرده برداشته است.
او گفت که تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی را در بشکه‌های حلبی قرار داده و با مسلسل به آنها شلیک کرده است؛ به طوری که خون از سوراخهای ایجاد شده براثر اصابت گلوله به این بشکه ها جاری شده بود.
به نوشته پایگاه عربی ۲۱، این اعترافات در فیلم مستند "طنطوره "به کارگردانی آلون شوارتز ثبت شده اند.
یکی دیگر از نظامیان سابق صهیونیستی در روایتی غم انگیز درباره جنایت هایش علیه فلسطینی ها فاش کرد: در سه ماهه یا چهار ماهه اول جنایتکار بودم! در میدان جنگ، کسانی که دست های خود را بالا می بردند، اسیر نمی کردم. هرکس دستهایش را بالا، آنها را اسیر نمی کردم. شلیک می کردم.
او در پاسخ به این پرسش که چه تعدادی را اینگونه به قتل رساندی"، با خنده ای تمسخر آمیز گفت: نمی توانم آماری بدم، نمی دانم چندتا ... اما یک مسلسل با خشابی ۲۵۰ گلوله داشتم. نمی توانم دقیق بگویم چند نفر را کشتم. "
قتل عام فلسطینیان در طنطوره در ماه مه سال ۱۹۴۸ انجام شد و هدف از آن تکمیل روند پاکسازی قومی کشور به زور اسلحه و ارعاب مردم بود تا زمینه آواره کردن و راندن تعداد بیشتری ازفلسطینیان از سرزمینهای اصلی شان فراهم شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره