برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۲۱۴۶ فلسطینی از سال ۲۰۰۰ در غزه شهید شدند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
۲۱۴۶ فلسطینی از سال ۲۰۰۰ در غزه شهید شدند

ایسنا/ مرکز حقوق بشری المیزان اعلام کرد، تعداد شهدای نوار غزه از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲ که با موشک‌ هواپیماهای شناسایی و نظامی اسرائیلی به شهادت رسیده‌اند ۲۱۴۶ فلسطینی بوده که در میان آنها ۳۷۸ کودک و ۸۶ زن وجود دارند.

این مرکز در گزارش خود اشاره کرد، از این تعداد ۳۴۹ نفر در منازل خود به شهادت رسیده‌اند که ۱۰۳ تن از آنها کودک و ۵۴ تن دیگر زن بوده‌اند. همچنین تعداد منازل مسکونی خسارت دیده در جریان این حملات ۳۳۳۲ مورد بوده است.

مرکز مذکور افرود: پهپادهای شناسایی ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به پرواز مستمر بر فراز آسمان نوار غزه ادامه داده و به صورت دائم برای ساکنان این منطقه ایجاد رعب و وحشت می‌نمایند.
مرکز حقوق بشری المیزان خواستار دخالت فوری جامعه بین الملل و فشار برای توقف پرواز پهپادها به عنوان یکی از اشکال تجاوز شده که دارای پیامدهای روانی ویرانگر برای کودکان است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، در بخش دیگری از این بیانیه آمده است نیروهای اشغالگر استفاده از پهپادها را حداقل از سال ۲۰۰۴ در دستور کار قرار داده و از آنها به طور گسترده برای قتل‌های خارج از چارچوب قانونی استفاده می‌کنند. علاوه بر آن با استفاده از این ابزار خسارت‌های گسترده‌ای به منازل مسکونی وارد آورده‌اند.
مرکز المیزان ادامه داد: متخصصان برنامه بهداشت روانی غزه معتقدند، شنیدن صدای پهپادها یادآور تجارب ناگوار گذشته به اذهان فلسطینیان به ویژه کودکان بوده و حالتی از ترس، نگرانی و احساس خطر را برای آنان به وجود می‌آورد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره