برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کاستاریکا: چین بابت ورود بالونش به حریم هوایی ما عذرخواهی کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کاستاریکا: چین بابت ورود بالونش به حریم هوایی ما عذرخواهی کرد

ایسنا/ وزارت خارجه کاستاریکا اعلام کرد، چین در رابطه با ورود بالونش به حریم هوایی این کشور رسما عذرخواهی کرده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز دوشنبه «مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اذعان کرد که یکی از بالون‌های این کشور بر فراز کاستاریکا به پرواز درآمده است.

وزارت خارجه کاستاریکا هم در این رابطه در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت خارجه چین بابت این رویداد از طریق سفارتش در سن خوزه عذرخواهی کرده است.

سفارت چین اعلام کرد، «این بالون تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست و به اشتباه وارد حریم هوایی کاستاریکا شده است.» وزارت خارجه کاستاریکا همچنین اعلام کرد که شرایط جوی باعث انحراف این بالون شده بود.

اخیرا نیز پنتاگون یک بالون چینی را بر فراز آمریکای لاتین رصد کرد که دومین موردی است که پکن می‌گوید به اشتباه و به دلیل شرایط جوی از مسیر اصلی خود منحرف شده است. نخستین بالون بر فراز ایالات متحده توسط جنگنده این کشور روز شنبه سرنگون شد.

واشنگتن تاکید دارد که این بالون برای «جاسوسی» از سایت‌های آمریکایی اعزام شده بود، اما چین همچنان می‌گوید که این بالونی «غیرنظامی» بوده که برای تحقیقات علمی به پرواز درآمده است. چین همچنین اعتراض جدی خود را بابت سرنگونی این بالون ابراز کرده و گفته که حق انجام اقدامات لازم را برای خودش محفوظ می‌داند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره