برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

افشاگری روزنامه صهیونیستی از انتقال سلاح از اسرائیل به جمهوری آذربایجان

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
افشاگری روزنامه صهیونیستی از انتقال سلاح از اسرائیل به جمهوری آذربایجان

باشگاه خبرنگاران/ روزنامه عبری هاآرتص از ارسال ۹۲ محموله سلاح از اراضی اشغالی به جمهوری آذربایجان طی ۷ سال اخیر خبر داد.
 

طبق افشاگری این روزنامه یک هواپیمای باری از نوع ایلوشین ۷۶ وابسته به شرکت سبکوی، از سال ۲۰۱۶ تاکنون ۹۲ پرواز به فرودگاه عوودا نزدیک ایلات انجام داده است.

فرود هواپیمای باری آذربایجانی در فرودگاه عوودا که بارگیری مواد منفجره و سلاح از آن مجاز است، نشان دهنده این است که رژیم صهیونیستی اسلحه به آذربایجان منتقل می‌کند.

براساس اعلام رسمی مقامات باکو، رژیم صهیونیستی، موشک بالستیک، سامانه‌های پدافندی، پهپاد و ... در اختیار جمهوری آذربایجان قرار می‌دهد.

به نوشته هاآرتص، رژیم صهیونیستی و جمهوری آذربایجان حدود دو دهه ائتلاف استراتژیک دارند که به موجب آن باکو، میلیارد‌ها دلار سلاح از تل آویو دریافت می‌کند و در مقابل به اسرائیل نفت می‌فروشد و گذرگاهی به ایران در اختیار تل آویو قرار می‌دهد.

انتشار این خبر استفاده از تسلیحات اسرائیلی توسط باکو علیه ایروان را نیز اثبات می‌کند.

پیشتر اعلام شد وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه سفارت باکو در سرزمین‌های اشغالی، به این مناطق سفر خواهد کرد.

جمهوری آذربایجان اواخر دی ماه، رسما «مختار ممدوف» را به عنوان سفیر خود در سرزمین‌های اشغالی منصوب کرد. باکو و تل‌آویو از سال ۱۹۹۲ روابط خود را آغاز کرده‌اند، اما اولین باری بود که جمهوری آذربایجان توسعه روابط دو جانبه را در بالاترین سطح یعنی تبادل سفرا انجام داد.

چندی پیش نیز الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان به مناسبت نخست وزیری مجدد بنیامین نتانیاهو، برای او پیام تبریک ارسال کرد. رژیم صهیونیستی از اوایل دهه ۱۹۹۰ در باکو سفارت داشت و در سال‌های اخیر از حامیان نظامی مهم جمهوری آذربایجان بوده است که در این میان می‌توان به حمایت دیپلماتیک از باکو در بن بست با ارمنستان بر سر منطقه قره باغ اشاره کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar