برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

سلامت جسمی و روانی بایدن دغدغه ۶۸ درصد از آمریکایی‌ها

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
سلامت جسمی و روانی بایدن دغدغه ۶۸ درصد از آمریکایی‌ها

باشگاه خبرنگاران/ طی نظرسنجی جدیدی از هر سه نفر دو آمریکایی نگران سلامت روانی و جسمی بایدن است.

بر اساس نتایج نظرسنجی ان بی سی نیوز که از شانزدهم تا بیستم ژوئن از هزار آمریکایی که قصد شرکت در انتخابات سال آینده را دارند، به عمل آمد، ۶۸ درصد آن‌ها نگرانند که بایدن، ۸۰ ساله، سلامت جسمی و روانی «لازم» برای خدمت به عنوان رئیس جمهور را نداشته باشد. ۵۵ هم درصد گفتند که در این باره نگرانی «زیادی» دارند. ۳۲ درصد هم گفتند درباره سلامتی بایدن نگرانی جزئی دارند یا اصلاً نگران نیستند.

 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی به این سؤال که آیا نگران سلامت جسمی و روانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق هستند یا خیر، پاسخ مثبت دادند، از جمله ۴۴ درصد که در این خصوص نگرانی «زیادی» داشتند. ۴۴ دیگر هم گفتند درباره اینکه آیا ترامپ، ۷۷ ساله، از سلامت جسمی و روانی لازم برای خدمت به عنوان رئیس جمهور برخوردار است نگرانی جزئی دارند یا اصلاً نگرانی ندارند.

همچنین ۶۰ درصد پاسخ دهندگان گفتند نگرانند بایدن برای یک دوره چهارساله دیگر به سمت ریاست جمهوری انتخاب شود. ۴۶ درصد از آن‌ها در این باره نگرانی «عمده ای» داشتند.

۵۸ درصد از مصاحبه شوندگان نیز همین نگرانی را درباره ترامپ داشتند، از جمله ۵۱ درصد که گفتند در این خصوص نگرانی «زیادی» دارند.

این نظرسنجی که پس از اعلام جرم وزارت دادگستری علیه ترامپ در خصوص اتهامات مربوط به نگهداری اسناد محرمانه به عمل آمد همچنین نشان داد ترامپ نسبت به رقبایش در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ با اختلاف جلو است و این برتری از ماه آوریل افزایش یافته است.

در عین حال بر اساس نتایج نظرسنجی، حدود نیمی از جمهوریخواهان می‌خواهند ترامپ به کار خود به عنوان رهبر این حزب ادامه دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره