برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دادستان‌های آمریکا به دنبال صدور کیفرخواست برای پسر بایدن

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
دادستان‌های آمریکا به دنبال صدور کیفرخواست برای پسر بایدن

باشگاه خبرنگاران/ دادستان ویژه رسیدگی به پرونده قضایی پسر رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: برای هانتر بایدن به دنبال صدور کیفرخواست تا پایان ماه سپتامبر هستیم.

دادستان‌های آمریکا گفتند که تا ۲۹ سپتامبر به دنبال کیفرخواست علیه هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد فرار مالیاتی و مجوز اسلحه گرم او خواهند بود.
براساس گزارش رویترز، دیوید وایس که در ماه آگوست توسط مریک گارلند دادستان کل آمریکا به عنوان بازرس ویژه آمریکا منصوب شد، گفت که دادگاه قبل از مهلت ۲۹ سپتامبر بر اساس قانون محاکمه سریع به دنبال کیفرخواست هیات منصفه خواهد بود.
وایس در گزارش وضعیت به مریلن نوریکا، قاضی منطقه‌ای آمریکا نوشت: دادگاه قصد دارد تا قبل از آن تاریخ، کیفرخواست در این پرونده را بازگرداند.
در ماه ژوئیه، نوریکا یک توافقنامه پیشنهادی را که می‌توانست اتهامات مالیاتی و اسلحه را حل کند، رد کرد و نگرانی‌هایی را در مورد قانونی بودن آن و دامنه مصونیتی که به هانتر بایدن ارائه کرد، افزایش داد.

وکلای هانتر بایدن ماه گذشته در پرونده‌های دادگاه گفتند که دادستان‌ها از توافقی که می‌توانست اتهامات را حل کند، جلوگیری کردند و با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، احتمال محاکمه جنایی را افزایش دادند.
آبه لاول، وکیل هانتر بایدن گفت: ما معتقدیم که توافقنامه امضا شده و ثبت شده معتبر است و از طرح هرگونه اتهام اضافی علیه آقای بایدن که طی چند هفته گذشته به شرایط آزادی تحت آن توافقنامه پایبند بوده است، جلوگیری می‌کند.
بر اساس توافقنامه پیشنهادی، هانتر بایدن به عدم پرداخت مالیات بر درآمد ۱.۵ میلیون دلاری بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ اعتراف می‌کرد و به دلیل داشتن غیرقانونی اسلحه در حین استفاده از مواد مخدر که جرم محسوب می‌شود، قرارداد تعقیبی جداگانه‌ای را به تعویق انداخت.
اما جرائمی که بایدن به آنها اعتراف کرده بخش کوچکی از پرونده فسادی است که حول خانواده بایدن مطرح است و آن‌طور که تحلیلگران آمریکایی می‌گویند تنها بخش کوچیکی از جرائم بسیار این خانواده است. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره