برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کشته شدن ۱۱ غیرنظامی در سودان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کشته شدن ۱۱ غیرنظامی در سودان

ایرنا/ منابع خبری از کشته شدن ۱۱ غیرنظامی در جنوب خارطوم پایتخت سودان خبر دادند.

به نقل از شبکه المیادین، در پی حملات هوایی امروز ارتش سودان در جنوب خارطوم، ۱۱ غیرنظامی کشته و تعدادی زخمی شدند.

منابع خبری اعلام کردند که صبح امروز جنگنده‌های ارتش منطقه «سوق قورو» را هدف قرار دادند و گزارش های اولیه نشان می دهد که حداقل ۱۱ نفر کشته شدند.

این منابع اعلام کردند که ده ها نفر نیز زخمی شدند و به بیمارستان «بشائر» منتقل شدند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به (حمیدتی) بر سر قدرت آغاز و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

طی این مدت نبردهای گاه بسیار سنگین بین دو طرف جریان داشته که تاکنون موجب کشته شدن چند هزار سودانی و آوارگی و ترک دیار حدود سه میلیون نفر دیگر شده است.

ارتش سودان مدعی یکپارچه کردن نیروهای نظامی این کشور برای رفتن به سمت تشکیل نهادهای دموکراتیک و واگذاری قدرت به دولتی غیرنظامی است، اما نیروهای پشتیبانی سریع مدعی است که ارتش سودان مانع تشکیل دولت غیرنظامی شده و روند دموکراتیک در این کشور را به خطر انداخته است.

در حالی که آمار کشته‌شدگان نظامی و غیرنظامی سودان در درگیری‌های جاری در این کشور از مرز هفت هزار نفر فراتر رفته است، فرمانده ارتش و سایر مقامات سودانی، به سیاست‌های اتحادیه آفریقا و سازمان "ایگاد" در قبال این کشور حمله کردند.

پیش از این عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت سودان و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور گفت که نیازی به کمک اتحادیه آفریقا برای حل بحران میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع ندارد. سیاست های این اتحادیه باید اصلاح شود با بتواند به بحرانی که طی پنج ماه گذشته منجر به کشته شدن بیش از هفت هزار سودانی شده است، کمک کند.

البرهان در سخنانی در شهر الدمازین در استان نیل آبی، بشدت از اتحادیه آفریقا و هر نوع نقش احتمالی این نهاد آفریقایی برای یافتن راه حل برای بحران سودان، انتقاد کرد.

وی گفت: برخی سازمان های منطقه ای ما نتوانستند نگاه درستی به این بحران داشته باشند.

وی در عین حال خواستار اصلاح رویکرد و موضع اتحادیه آفریقا در خصوص درگیری های سودان شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره