برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

نبرد شدید در خارطوم/ ستون عظیمی از دود به هوا برخاسته است

منبع
مهر
بروزرسانی
نبرد شدید در خارطوم/ ستون عظیمی از دود به هوا برخاسته است

مهر/ درگیری شدید میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان همچنان در نزدیکی مقر فرماندهی نظامی در مرکز خارطوم برای دومین روز متوالی ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع محلی در سودان اعلام کردند که درگیری میان نیروهای ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی همچنان در نزدیکی مقر فرماندهی نظامی در مرکز خارطوم برای دومین روز متوالی ادامه دارد.

این منابع به حملات سنگین توپخانه اشاره کردند و ا ینکه صدای انفجارهای متوالی اطراف مقر فرماندهی ارتش در خارطوم را به لرزه درآورده است و به دنبال آن ستونی از دود به هوا برخاسته است.

همزمان ارتش سودان اعلام کرد که حمله نیروهای پشتیبانی سریع را در خارطوم پایتخت سودان دفع کرده است.


سخنگوی ارتش سودان بیان کرد: نیروهای مسلح موفق به درهم شکستن تلاش شبه نظامیان برای حمله به برخی مواضع ما در اطراف فرماندهی کل در خارطوم شدند.

طبق بیانیه ارتش سودان، نیروهای پشتیبانی سریع متحمل تلفات و خسارات سنگین شده اند. دهها نفر از نیروهای ژنرال حمیدتی به گفته سخنگوی ارتش سودان در جریان دفع حمله نیروهای پشتیبانی سریع کشته و زخمی شده اند.

همچنین ارتش سودان بیان کرد: همچنین بسیاری از ادوات جنگی نیروهای حمیدتی منهدم شد و آنها پا به فرار گذاشتند.

لازم به ذکر است که از نیمه آوریل گذشته، ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع درگیرجنگ هستند و تلاش‌های آتش بس راه به جایی نبرده است. این جنگ ۵ هزار کشته برجای گذاشته است که بیشتر آنها را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند و همچنین بیش از ۱۲ هزار نفر هم زخمی شده‌اند. بیش از ۵ میلیون نفر هم بر اثر این درگیری آواره شده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره