برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

نامزد نهایی جمهوریخواهان برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا مشخص شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
نامزد نهایی جمهوریخواهان برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا مشخص شد

باشگاه خبرنگاران/ جمهوریخواهان استیو اسکالیس را به عنوان نامزد خود برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا معرفی کردند.
 
برکناری مفتضحانه کوین مک کارتی، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از سمتش که برای نخستین بار در تاریخ آمریکا انجام می‌شد باعث ایجاد بحران در میان جمهوریخواهان برای معرفی نامزد جدید شده است. با این حال، این حزب در تلاش است سازوکار‌ها را برای برکناری روسای آینده این مجلس دشوارتر سازد. 

نشریه آمریکایی هیل امروز (چهارشنبه) در گزارشی نوشت: حزب جمهوریخواه در نهایت موفق شد بر روی استیو اسکالیس، رئیس اکثریت مجلس نمایندگان برای نامزدی ریاست مجلس نمایندگان به توافق برسد. 

براساس اعلام منابع آگاه، در رای گیری درون حزبی که میان قانونگذاران جمهوریخواه انجام شد اسکالیس توانست با ۱۱۳ رای، در برابر ۹۹ رای، جیم جوردن، رئیس کمیته قضایی مجلس را شکست دهد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین و پرطرفدار جمهوریخواه از جیم جوردن برای ریاست مجلس نمایندگان حمایت کرده بود. 

حزب دموکرات نیز برای این سمت حکیم جفریس، رئیس اقلیت مجلس نمایندگان را معرفی کرده است. با این حال، در رای گیری نهایی که میان اسکالیس و جفریس انجام خواهد شد، انتظار می‌رود نامزد حزب جمهوریخواه پیروز نهایی باشد، زیرا اکنون اکثریت مجلس نمایندگان در اختیار این حزب است. 

از زمان برکناری کوین مک کارتی و تا زمانی که رئیس بعدی مجلس نمایندگان مشخص شود، مت گاتز به طور موقت این سمت را برعهده دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar