برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سئول، احتمال کاهش شمار نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را رد کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سئول، احتمال کاهش شمار نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را رد کرد

ایرنا/ وزیر اتحاد کره جنوبی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت بعید است آمریکا نیروهای خود را در کره جنوبی کاهش دهد؛ حتی اگر دونالد ترامپ دوباره در انتخابات پیروز شود.

به گزارش خبرگزاری استزیتز تایمز، کیم یونگ هو در مصاحبه ای که امروز منتشر شد، به تلویزیون KBS گفت: یکی از نگرانی‌هایی که بسیاری از مردم دارند، مساله خروج نیروهای آمریکایی از کره در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا است. اما از آنجا که کنگره آمریکا پیش‌تر در یک لایحه دفاعی که اخیراً تصویب کرده، درباره این موضوع تصمیم گرفته، بعید است این اتفاق رخ دهد.

وی تاکید کرد اما طبق قانون مجوز دفاع ملی مصوب آذر ۱۴۰۲ دولت، ایالات متحده برای کاهش ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز خود در کره جنوبی به تصویب کنگره نیاز دارد.

وزیر اتحاد کره جنوبی که مسئول امور مربوط به کره شمالی در سئول است، افزود: تقویت روابط بین آمریکا، کره جنوبی و ژاپن به غلبه بر هرگونه تغییر سیاسی در ایالات متحده کمک می کند.

در جریان نشست کمپ دیوید در مردادماه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و سران کره جنوبی و ژاپن بر تقویت همکاری های نظامی و اقتصادی توافق کردند.

این اظهارات وزیر اتحاد کره جنوبی پس از آن ایراد شد که نشریه پولیتیکو گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه ترامپ در حال بررسی اجازه دادن به کره شمالی برای حفظ تسلیحات هسته‌ای خود و ارائه مشوق‌های مالی برای توقف ساخت بمب‌های جدید است. ترامپ این خبر را تکذیب کرده و آن را «خبر جعلی» خواند.

کیم خاطرنشان کرد: به رسمیت شناختن کره شمالی به عنوان یک قدرت هسته ای به این معنی است که کره جنوبی (و نیز ژاپن) چاره ای جز توسعه سلاح هسته ای نخواهد داشت.

برخی تحلیلگران آمریکایی معتقدند کره شمالی باید به عنوان یک کشور هسته‌ای شناخته شود و برگزاری مذاکرات خلع سلاح را خواستارند.

کیم گفت: نه آمریکا و نه کره جنوبی نمی‌توانند چشم‌انداز به رسمیت شناختن کره شمالی را به عنوان یک کشور هسته ای بپذیرند؛ زیرا این امر می‌تواند با اثر دومینویی به فروپاشی چارچوب پیمان منع گسترش منجر شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره