برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پروژه برکناری دوباره رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پروژه برکناری دوباره رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

ایرنا/ نیوزویک با اشاره به تلاش «مایک جانسون»، ‌رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای رسیدن به یک توافق مالی با دموکرات‌های مجلس، ‌از خشم گسترده محافظه کاران به‌دلیل این همکاری و احتمال برکناری او خبر داد.

به گزارش این نشریه آمریکایی، برخی از جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان خواستار برکناری مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به‌دلیل توافقی هستند که او با دموکرات‌ها به انجام رساند.

نیوزویک پیش‌بینی کرد مایک جانسون ممکن است با سرنوشتی مشابه با سلف خود، ‌کوین مک کارتی روبرو و از ریاست مجلس برکنار شود.

گفتنی است مک کارتی نیز سال گذشته با نزدیک شدن به مهلت بودجه، ‌به‌دلیل تلاش برای جلوگیری از تعطیلی دولت دموکرات بایدن، مورد خشم اعضای محافظه‌کار کنگره قر ار گرفته و توسط همکارانش برکنار شده بود. مایک جانسون، نماینده جمهوری‌خواه از ایالت لوئیزیانا در اکتبر ۲۰۲۳ پس از برکناری کوین مک کارتی در همان ماه، به‌عنوان پنجاه و ششمین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا منصوب شد.

به گزارش نیوزویک، جانسون به همراه چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و رهبر دموکرات‌ها و همچنین حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، توافق‌نامه‌ای را اعلام کردند که سطح کلی هزینه‌ها را در سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۱.۶۶ تریلیون دلار می‌کند. این مورد مشابه توافق‌ای است که سال گذشته بین جو بایدن و مک‌کارتی منعقد شده بود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: این توافق ۱۶ میلیارد دلار از هزینه‌های دولت را کاهش داده، که به گفته وی، "مطلوب‌ترین توافق بودجه‌ای است که جمهوری‌خواهان در بیش از یک دهه به دست آورده‌اند. "

با این حال توافق جانسون با واکنش سریع برخی از همکاران او در حزب جمهوری‌خواه مواجه شد که خواستار کاهش بیشتر بودجه دولت بودند. حدود ۱۲ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان صریحاً این توافق در مورد هزینه‌ها را محکوم کردند. حزب محافظه کار آزادی مجلس نمایندگان این توافق را یک "شکست کامل" خواند.

نانسی میس، نماینده جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی با اشاره به ۵۰ تریلیون دلار بدهی آمریکا در ۹ و نیم سال آینده تاکید کرد هزینه‌های بی‌سابقه دولت بایدن به اقتصاد و طبقه متوسط آمریکایی آسیب می‌رساند و جمهوری‌خواهان در صورت سکوت در برابر این توافق به اندازه دموکرات‌ها مقصر خواهند بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar