برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

آمار پنتاگون از مجروح‌شدن ۱۴۶ نظامی در حملات گروه‌های مقاومت

منبع
فارس
بروزرسانی
آمار پنتاگون از مجروح‌شدن ۱۴۶ نظامی در حملات گروه‌های مقاومت

فارس/ وزارت دفاع آمریکا گفت که در جریان ۲۱۰ حمله‌ای که به پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه انجام شده، ۱۴۶ نظامی زخمی شدند که حال ۱۱ نفر از آنها وخیم است.
 
وزارت دفاع آمریکا بامداد چهارشنبه آمار جدیدی از تعداد نظامیان مجروح این کشور در عراق و سوریه ارائه داد.
این وزارتخانه گفت که از تاریخ ۱۷ اکتبر تاکنون ۲۱۰ حمله توسط گروه‌های مقاومت علیه اهداف آمریکایی در عراق، سوریه و دریای سرخ انجام شده است.
پنتاگون همچنین توضیح داد که از زمان آغاز حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه، ۱۴۶ نظامی آمریکایی مجروح شده‌اند که حال ۱۱ نفر از آنها وخیم است.
مقاومت اسلامی عراق تاکنون بارها پایگاه‌های آمریکا را در شرق و شمال شرق سوریه و در غرب و شمال عراق هدف حمله پهپادی و راکتی قرار داده است. مقاومت عراق، آمریکا را مسئول اصلی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌داند و تاکید کرده است که تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه به حملات خود ادامه خواهد داد.

بامداد شنبه بود که سازمان تروریستی سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی آمریکا در حمله گروه‌های مقاومت به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن، حملاتی را به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه انجام داده و بیش از ۸۵ نقطه را هدف قرار داده است.
نمایندگان آمریکا و انگلیس در شورای امنیت بامداد سه‌شنبه ادعا کردند که هدف از حملات تجاوزکارانه به عراق، سوریه و یمن حفاظت از آزادی کشتیرانی و نظامیان آمریکایی است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره